Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (różnice programowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S1-PMEM-R | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (różnice programowe) | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Janina Urban | |
Prowadzący grup: | Janina Urban | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie z wykładu wyznacza zaliczenie testu i oddanie "monografii liczby" przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia, zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności (w konsekwencji w trakcie aktywności matematycznej dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach – dzieci i studentów), a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się, a w konsekwencji w nauczaniu matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Literatura może być wzbogacana w razie potrzeby o kolejne pozycje. Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy, tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. E-mail prowadzącego – Janina Urban: urban.a@volny.cz |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Od studenta wymaga się samodzielnej pracy z tekstem obowiązkowej i uzupełniającej literatury, dotyczącej teoretyczno-metodycznych podstaw nauczania matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Przygotowanie się do pisemnego zaliczenia różnic programowych w formie testu. Ocena końcowa jest oceną uzyskaną z testu. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności (w konsekwencji w trakcie aktywności matematycznej dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach – dzieci i studentów), a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się, a w konsekwencji w nauczaniu matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych oraz praktycznego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Na wykładzie poruszane są podstawowe zagadnienia z uwagi na to wymagana jest samodzielna praca studenta. Prowadzący przedmiot dopuszcza indywidualną konsultację oraz kontakowanie się przez email: renata.raszka@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.