Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S2-1AD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Skrócony opis: |
W ramach modułu student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej. Zapoznaje się ze specyfiką pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu. Poszerza wiedzę o nowe techniki pracy edukacyjnej i wychowawczej. |
Pełny opis: |
W ramach modułu Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej w zróżnicowanych środowiskach wychowawczych z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej. Kluczowym elementem zajęć konwersatoryjnych jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej. Realizacja modułu poszerza wiedzę studenta o nowe techniki pracy edukacyjnej i wychowawczej odwołujące się do metodologii animacji społeczno-kulturalnej. Treści zajęć: 1. Animacja społeczno-kulturalna. 2. Dywany wyobraźni. 3. Dobry Animator. 4. Przegląd wybranych działań edukacyjnych. 5. Projekt animacyjny. |
Literatura: |
Besnard. P., Problematyka animacji społeczno-kulturalnej, w: M.Debesse, G.Mialaret, (red.), Rozprawy o wychowaniu, T.2 , Warszawa 1988. Jankowski D., Pedagogika kultury. Studia i koncepcja, Kraków 2006. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 1999. Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1996. Kopczyńska M. , Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993. |
Efekty uczenia się: |
Wypowiedź ustna z prezentacją: komentarz analityczny do dokumentacji zebranej i prezentowanej w wybranej formie [dossier, prezentacja multimedialna, dokumentacja fotograficzna lub AV]. Projekt: pisemna wersja projektu o charakterze animacyjnym przygotowana na potrzeby wybranego środowiska wychowawczego z uwzględnieniem fazy diagnostycznej, etapów realizacji zadań oraz sposobami ewaluacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Analiza wskazanych tekstów, dokumentów i danych upowszechnianych w formie pisemnej oraz za pomocą narzędzi cyfrowych, niezbędnych do projektowania działalności edukacyjnej i animacyjnej w formie dyskusji z wymianą poglądów [z użyciem materiału ilustracyjnego AV i cyfrowego]. Konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej. Metoda działania praktycznego, poglądowa, poszukująca, dyskusja. Kryteria oceniania: Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu animacji społeczno-kulturalnej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział i uczestnictwo w zajęciach oraz prezentacja projektu w dowolnej formie (indywidualnie). Pisemna wersja projektu (indywidualnie). |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.