Wykład monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S2-6WM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Śleziński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kasperek, Krzysztof Śleziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Danuta Kocurek | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kasperek, Danuta Kocurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Beata Oelszlaeger-Kosturek | |
Prowadzący grup: | Beata Oelszlaeger-Kosturek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Zalewska-Bujak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Zalewska-Bujak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Egzamin pisemny obejmujący prezentowaną tematykę wykładów. Kryterium oceny pracy egzaminacyjnej wiązać się będzie z oceną stopnia opanowania treści zajęć. Skala ocen będzie obliczana w sposób arytmetyczny (skala ocen: 2,0-5,0). Minimalny stopień opanowania treści zajęć wynosi 50%. |
|
Pełny opis: |
W trakcie wykładów studenci zapoznają się z żywotnymi problemami i dylematami zawodu nauczyciela. Stwarza się im możliwość problematyzowania ich i dyskutowania. Poruszane treści oraz konwersacje dotyczyć będą: kulturowych i społeczno-politycznych kontekstów zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rozważaniom możliwości ich autonomicznego funkcjonowania, jakości relacji z uczniami i innymi nauczycielami, zauważanych bolączek i codziennych problemów, dylematów autorytetu, twórczości i innowacyjności ich działań, wyzwań związanych z wychowaniem dzieci i młodzieży do wartości, zjawiska komunikacji nauczyciel-uczeń oraz współpracy pedagogów z innymi edukacyjnymi podmiotami. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alina Szczurek-Boruta | |
Prowadzący grup: | Alina Szczurek-Boruta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Warunkiem zaliczenia modułu jest zaliczenie egzaminu pisemnego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna - uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji), przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Wykład monograficzny ma na celu naświetlenie z różnych punktów widzenia zagadnienia szkoły jako systemu, w sposób wyczerpujący, przedstawiając różne podejścia do ww. problematyki. Wykład monograficzny zatytułowany Szkoła jako system (uczeń – nauczyciel – rodzic – środowisko lokalne) realizowany jest w semestrze letnim 2019/2020, obejmuje 15 godzin dydaktycznych. Główne cele wykładu to: poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych współczesnych problemów szkoły, rozumienia istoty funkcjonowania tej instytucji, jej związków, relacji z innymi elementami systemu oraz poszukiwania skutecznych metod edukacji szkolnej w celu zapewnienia wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży. Celem modułu jest poszerzenie i uporządkowanie wiedzy pedagogicznej studentów. Pogłębione rozumienie indywidualnych, społecznych, kulturowych, światopoglądowych i ideologicznych uwarunkowań procesów edukacyjnych, rozwój umiejętności formułowania pytań o wartości, prawomocność i uniwersalność teorii i praktyki edukacyjnej. Pogłębiona świadomość profesjonalnego zachowania, przestrzegania zasad etyki zawodowej to podstawy do poszukiwania optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.