Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S2-MEP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | (Wykład) Pisemna praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja). Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. ćwiczenia a) prezentacja Student zobowiązany jest do pracy indywidualnej oraz zespołowej w celu opanowania metod stosowanych w elementarnej edukacji polonistycznej w wybranym zakresie tematycznym. Student przygotowuje wartościowe i merytorycznie uzasadnione informacje o metodach kształcenia stosowanych w elementarnej edukacji polonistycznej. Gromadzi i stosuje środki polisensoryczne (np. plakaty, środki multimedialne, arkusze z ćwiczeniami, pomoce dydaktyczne stosowane w edukacji elementarnej). W sposób przemyślany prowadzi zajęcia, aktywizując uczestników. Przygotowuje zarówno dla grupy, jak i dla prowadzącego zajęcia szczegółowy plan prezentacji . b) kolokwium Wymagania merytoryczne obejmują zakres tematów (z)realizowanych w formie prezentacji zespołowych, który mieści się w rubryce „treści zajęć” (punkty od 1. do 14.). c) aktywność własna studenta na zajęciach; obecność |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć obejmują: wzbogacanie wiedzy z zakresu edukacji lingwistycznej, literackiej i kulturowej oraz doskonalenie kompetencji dydaktycznych; wdrażanie do samodzielnego i ustawicznego zgłębiania lektur przedmiotowych oraz z innych dyscyplin naukowych, pozwalających lepiej zrozumieć procesy uczenia się i nauczania; poznawanie klasycznych i nowatorskich metod pracy z tekstami werbalnymi i multikodowymi oraz wdrażanie do indywidualnego poszerzania kompetencji metodycznych i budowania warsztatu edukacyjnego przydatnego w uprzystępnianiu treści polonistycznych. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.