Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka nauczania środowiska społeczno - przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-ZTP-N2-2MNS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania środowiska społeczno - przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Znaczenie edukacji środowiskowej na poziomie kształcenia zintegrowanego.

Cele i treści edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Operacjonalizacja celów w edukacji przyrodniczej. Analiza lokalnych struktur dydaktycznych wybranych pojęć przyrodniczych i społecznych.

Metody w edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (problemowa, ćwiczeniowa, obserwacje polisensoryczne, eksperymenty, pomiary i inne).

Sposoby planowania, metodycznego przygotowania i przeprowadzenia zintegrowanych zajęć w terenie - w formie wycieczki bioregionalnej.

Kształtowanie świadomości ekologicznej. Schody ekologiczne — model rozwijania się postawy proekologicznej u dzieci. Edukacja ekologiczna i sozologiczna na wesoło – zabawy i gry ekologiczne.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Znaczenie edukacji środowiskowej na poziomie kształcenia zintegrowanego.

Cele i treści edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Operacjonalizacja celów w edukacji przyrodniczej. Analiza lokalnych struktur dydaktycznych wybranych pojęć przyrodniczych i społecznych.

Metody w edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (problemowa, ćwiczeniowa, obserwacje polisensoryczne, eksperymenty, pomiary i inne).

Sposoby planowania, metodycznego przygotowania i przeprowadzenia zintegrowanych zajęć w terenie - w formie wycieczki bioregionalnej.

Kształtowanie świadomości ekologicznej. Schody ekologiczne — model rozwijania się postawy proekologicznej u dzieci. Edukacja ekologiczna i sozologiczna na wesoło – zabawy i gry ekologiczne.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Znaczenie edukacji środowiskowej na poziomie kształcenia zintegrowanego.

Cele i treści edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Operacjonalizacja celów w edukacji przyrodniczej. Analiza lokalnych struktur dydaktycznych wybranych pojęć przyrodniczych i społecznych.

Metody w edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (problemowa, ćwiczeniowa, obserwacje polisensoryczne, eksperymenty, pomiary i inne).

Sposoby planowania, metodycznego przygotowania i przeprowadzenia zintegrowanych zajęć w terenie - w formie wycieczki bioregionalnej.

Kształtowanie świadomości ekologicznej. Schody ekologiczne — model rozwijania się postawy proekologicznej u dzieci. Edukacja ekologiczna i sozologiczna na wesoło – zabawy i gry ekologiczne.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Znaczenie edukacji środowiskowej na poziomie kształcenia zintegrowanego.

Cele i treści edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Operacjonalizacja celów w edukacji przyrodniczej. Analiza lokalnych struktur dydaktycznych wybranych pojęć przyrodniczych i społecznych.

Metody w edukacji środowiskowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (problemowa, ćwiczeniowa, obserwacje polisensoryczne, eksperymenty, pomiary i inne).

Sposoby planowania, metodycznego przygotowania i przeprowadzenia zintegrowanych zajęć w terenie - w formie wycieczki bioregionalnej.

Kształtowanie świadomości ekologicznej. Schody ekologiczne — model rozwijania się postawy proekologicznej u dzieci. Edukacja ekologiczna i sozologiczna na wesoło – zabawy i gry ekologiczne.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.