Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-ZTP-N2-4MNT Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

1. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej.

2. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w

szkole ogólnokształcącej.

3. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki .

4. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

5. Wychowanie komunikacyjne

6. Kształtowanie kultury technicznej.

7. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

8. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej

(rysunek techniczny, język techniczny)

9. Materiałoznawstwo i technologia

10. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z

wykorzystaniem różnych materiałów i uzasadnieniem ich

stosowania

11. Odnawialne źródła energii

12. Tok lekcyjny

13. Omówienie przykładowych zarejestrowanych jednostek

lekcyjnych z nauczania zintegrowanego z uwypukleniem treści

technicznych

14. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

1. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej.

2. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w

szkole ogólnokształcącej.

3. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki .

4. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

5. Wychowanie komunikacyjne

6. Kształtowanie kultury technicznej.

7. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

8. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej

(rysunek techniczny, język techniczny)

9. Materiałoznawstwo i technologia

10. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z

wykorzystaniem różnych materiałów i uzasadnieniem ich

stosowania

11. Odnawialne źródła energii

12. Tok lekcyjny

13. Omówienie przykładowych zarejestrowanych jednostek

lekcyjnych z nauczania zintegrowanego z uwypukleniem treści

technicznych

14. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

1. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej.

2. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w

szkole ogólnokształcącej.

3. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki .

4. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

5. Wychowanie komunikacyjne

6. Kształtowanie kultury technicznej.

7. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

8. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej

(rysunek techniczny, język techniczny)

9. Materiałoznawstwo i technologia

10. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z

wykorzystaniem różnych materiałów i uzasadnieniem ich

stosowania

11. Odnawialne źródła energii

12. Tok lekcyjny

13. Omówienie przykładowych zarejestrowanych jednostek

lekcyjnych z nauczania zintegrowanego z uwypukleniem treści

technicznych

14. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

1. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej.

2. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w

szkole ogólnokształcącej.

3. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki .

4. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

5. Wychowanie komunikacyjne

6. Kształtowanie kultury technicznej.

7. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

8. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej

(rysunek techniczny, język techniczny)

9. Materiałoznawstwo i technologia

10. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z

wykorzystaniem różnych materiałów i uzasadnieniem ich

stosowania

11. Odnawialne źródła energii

12. Tok lekcyjny

13. Omówienie przykładowych zarejestrowanych jednostek

lekcyjnych z nauczania zintegrowanego z uwypukleniem treści

technicznych

14. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kopczyński
Prowadzący grup: Tomasz Kopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.