Wykład monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-ZTP-N2-8WM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Andrzej Murzyn | |
Prowadzący grup: | Andrzej Murzyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Danuta Kocurek | |
Prowadzący grup: | Danuta Kocurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Egzamin pisemny według kryteriów: ocena bardzo dobra - uzyskanie 9-10 pkt. ocena dobra - 7-8 pkt. ocena dostateczna - 5-6 pkt. ocena niedostateczna poniżej 5 pkt. |
|
Pełny opis: |
Wykład monograficzny zatytułowany "Edukacja ekologiczna wobec współczesności i wyzwań przyszłości" realizowany jest w semestrze letnim 2018/2019 i obejmuje 5 godzin dydaktycznych. Głównym celem wykładu jest poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych współczesnych problemów środowiskowych (megatrendów), rozumienia ich istoty oraz poszukiwania skutecznych metod edukacji ekologicznej w celu kształtowania postaw ekologicznych oraz promocji zachowań proekologicznych w duchu poszanowania środowiska przyrodniczego. Szczegółowe tezy związane są z treściami wykładów, a poszczególne zagadnienia oparte są o podaną literaturę. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alina Szczurek-Boruta | |
Prowadzący grup: | Alina Szczurek-Boruta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Warunkiem zaliczenia modułu jest zaliczenie egzaminu pisemnego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna - uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji), przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Wykład monograficzny ma na celu naświetlenie z różnych punktów widzenia zagadnienia szkoły jako systemu, w sposób wyczerpujący, przedstawiając różne podejścia do ww. problematyki. Wykład monograficzny zatytułowany Szkoła jako system (uczeń – nauczyciel – rodzic – środowisko lokalne) realizowany jest w semestrze letnim 2019/2020, obejmuje 5 godzin dydaktycznych. Główne cele wykładu to: poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych współczesnych problemów szkoły, rozumienia istoty funkcjonowania tej instytucji, jej związków, relacji z innymi elementami systemu oraz poszukiwania skutecznych metod edukacji szkolnej w celu zapewnienia wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży. Celem modułu jest poszerzenie i uporządkowanie wiedzy pedagogicznej studentów. Pogłębione rozumienie indywidualnych, społecznych, kulturowych, światopoglądowych i ideologicznych uwarunkowań procesów edukacyjnych, rozwój umiejętności formułowania pytań o wartości, prawomocność i uniwersalność teorii i praktyki edukacyjnej. Pogłębiona świadomość profesjonalnego zachowania, przestrzegania zasad etyki zawodowej to podstawy do poszukiwania optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.