Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-ZTP-S1-3PMEP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Izabela Łuc | |
Prowadzący grup: | Izabela Łuc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | wiczenia Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autor posiłkuje się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Ustny egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu podstaw nauczania języka polskiego. Wymagana: znajomość struktury języka (poziom fonetyczny, morfologiczny, składniowy, leksykalny i składniowy), różnic między odmianą mówioną a pisaną polszczyzny, technik doskonalenia wymowy i dykcji, struktury tekstów literackich i użytkowych, umiejętność ich analizy stylistycznej i językowej. Warunkiem zaliczenia egzaminu na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz wyczerpanie tematu (np. dostateczna analiza tekstu na różnych poziomach organizacji języka). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana wypowiedź, przemyślany tok wywodu, nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: prawidłowa odpowiedź na pytania, przemyślany tok wywodu oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z podstawowymi właściwościami systemowymi i komunikacyjnymi języka ojczystego. Zgłębianie wiadomości z zakresu edukacji lingwistycznej i literackiej oraz rozwijanie i doskonalenie kompetencji dydaktycznych. Poznawanie klasycznych i autonomicznych metod pracy z tekstami literackimi i tekstami kultury. Wdrażanie do indywidualnego poszerzania kompetencji metodycznych i budowania warsztatu edukacyjnego przydatnego w uprzystępnianiu treści polonistycznych. Wyrabianie nawyku systematycznego studiowania lektur przedmiotowych oraz z innych dyscyplin naukowych. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.