Projektowanie działań animacyjnych w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PMU-ASKT-4PDA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie działań animacyjnych w kulturze |
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | przystępując do realizacji modułu student powinien znać podstawowe metody, techniki i narzędzia projektowania w kulturze oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom |
Skrócony opis: |
w ramach modułu student ma okazję do praktycznej weryfikacji swojej wiedzy i umiejętności związanych z projektowaniem działań o charakterze kulturalnym i społecznym; przedmiot jest realizowany metodą projektu w pełnym przebiegu – od projektowania działań poprzez ich realizację aż do ewaluacji, w ścisłej współpracy z konkretnymi instytucjami społeczno-kulturalnymi |
Pełny opis: |
w ramach modułu student realizuje zaprojektowane przez siebie działania animacyjne w realiach życia społecznego i kulturalnego, przy współpracy z konkretną instytucją kultury weryfikując wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem działalności społeczno-kulturalnej oraz znajomość różnych struktur społecznych i instytucji życia społecznego w mieście i regionie; przedmiot jest realizowany metodą projektu z uwzględnieniem wszystkich faz jego realizacji [od projektowania działań poprzez ich realizację aż do ewaluacji i prezentacji oraz oceny] w ścisłej współpracy z wybranymi do realizacji działań instytucjami społeczno-kulturalnymi [grupami, stowarzyszeniami, fundacjami, itd.]; realizacje projektów odbywają się indywidualnie bądź w grupach projektowych [wg ustaleń z koordynatorem modułu] |
Literatura: |
Projekty kulturalne – krok po kroku. Narodowe Centrum Kultury, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej. Warszawa 2004. lokalne, instytucjonalne strategie rozwoju |
Efekty uczenia się: |
po ukończeniu modułu student: - posiada wiedzę na temat instytucji kultury, w której realizuje projekt oraz organizacji, z którymi współpracuje projektując i realizując zadanie animacyjne; - posiada wiedzę o odbiorcach i uczestnikach realizowanego projektu, specyfice środowiska wychowawczego danej instytucji i jego potencjalnych związkach z edukacją kulturalną; - potrafi samodzielnie obserwować, i diagnozować konkretne sytuacje społeczne i środowiskowe, zbierać, analizować i interpretować dane związane ze zjawiskami z pogranicza edukacji i kultury dla celów konkretnego projektu realizowanego w wybranej instytucji; - potrafi zaprojektować (przewidując skutki projektowanych działań), zrealizować w określonym środowisku i poddać ocenie konkretne działanie animacyjne, wykorzystując wiedzę i doświadczenie oraz praktyczne umiejętności animacyjne; - potrafi współpracować w procesie projektowania, inspirowania, prowadzenia oraz koordynowania działań realizowanego projektu kulturalnego, skutecznie komunikując się z różnorodnymi środowiskami ; - wykazuje gotowość do współpracy i umiejętność podejmowania dialogu zarówno z przedstawicielami instytucji, w której realizuje projekt jak i członkami grupy projektowej oraz grupy docelowej ; - odznacza się odpowiedzialnością we wszystkich fazach budowy i realizacji projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
przedmiotem oceny jest projekt; szczegółowa weryfikacja projektu obejmuje: 1. ocenę fazy projektowania działań w zgodzie z wybraną strategią, 2. ocenę realizacji projektowanych działań indywidualnie bądź grupowo w ścisłej współpracy z instytucji, 3. prezentację przebiegu projektu ze szczególnym zwróceniem uwagi na ewaluację i dokumentację przeprowadzonych działań; w celu zaliczenia zadania projektowego należy zrealizować wszystkie fazy i elementy projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.