Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wczesna interwencja -wczesne wspomaganie.Podstawy teoretyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12P-WDN-NP-2WIWW Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja -wczesne wspomaganie.Podstawy teoretyczne
Jednostka: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Wczesne wspomaganie rozwoju jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw pedagogiki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami wczesnego wspomagania i wczesnej interwencji, strukturą systemów wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w Polsce i innych krajach. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w wczesnym wspomaganiu, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rodzinnej, roli i zadań terapeutów oraz poznaniu podstawowych metod pracy z bardzo małym dzieckiem i jego rodziną

Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Wczesne wspomaganie rozwoju jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw pedagogiki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami wczesnego wspomagania i wczesnej interwencji, strukturą systemów wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w Polsce i innych krajach. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w wczesnym wspomaganiu, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rodzinnej, roli i zadań terapeutów oraz poznaniu podstawowych metod pracy z bardzo małym dzieckiem i jego rodziną

Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.