Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uwarunkowania prawne i marketing sztuki 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-EM-S1-UPMS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Uwarunkowania prawne i marketing sztuki 1
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Kowalski
Prowadzący grup: Wojciech Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa wystawiana na podstawie Testu opisowego (w wymiarze od 3-5 stron) na jeden z trzech wybranych przez studenta tematów.

Tematy:

1. Pojęcie utworu w prawie autorski

2. Pojęcie opracowania w prawie autorski

3. Pojęcie integralności utworu

Pełny opis:

Wykład rozpoczyna wyjaśnienie pojęcia własności intelektualnej, w tym

dóbr niematerialnych, prezentację źródeł chroniącego ją prawa oraz

wskazanie miejsca prawa własności intelektualnej w ogólnym systemie

prawa. Następnie omówione są zasady prawa autorskiego, po których

przybliżane są kolejno poszczególne jego zagadnienia, a to w

szczególności pojecie utworu, sytuacja prawna twórców jako podmiotów

prawa autorskiego, przysługujące im autorskie prawa osobiste i ich

ochrona oraz autorskie prawa majątkowe i ich ochrona. W dalszej

kolejności omówione sa licencje ustawowe i obrót majątkowymi prawami

autorskimi, umowa o przeniesienie prawa i umowa licencyjna, a także

zagadnienia praw pokrewnych oraz ochrony wizerunku. Wykład zamyka

krótkie wskazanie zasad marketingu twórczości artystycznej. Wykład ma

postac analizy poszczególnych kwestii na tle podanych przykladów, przy

czym studenci moga w kazdym czasie zadawać pytania związane z omawianą

problematyką.

Uwagi:

Wybór sposobu zaliczenia przedmiotu wynika z formy

prowadzenia zajęć w systemie online.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)