Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia gier

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-PG-GK-S1-HG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia gier
Jednostka: Instytut Sztuki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych

Skrócony opis:

Podstawowa wiedza z zakresu teorii i historii gier tradycyjnych (planszowych, karcianych, szachów, domina itp.). Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju gier komputerowych (analiza rozwiązań technicznych, elementów graficznych i typów rozgrywki)

Pełny opis:

Podstawowa wiedza z zakresu teorii i historii gier tradycyjnych (planszowych, karcianych, szachów, domina itp.). Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju gier komputerowych (analiza rozwiązań technicznych, elementów graficznych i typów rozgrywki)

Literatura:

P. Mańkowski: Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo, 2010

L. Pijanowski, W. Pijanowski: Gry świata wg Lecha i Wojciecha Pijanowskich, 2008

Erwin Glonnegger: Leksykon gier planszowych, 1998

Efekty uczenia się:

GK1P_HG_1 Świadomość podstawowych pojęć związanych z terminologią wykorzystywaną w grach, gatunkami gier itp.,

GK1P_HG_2 Umiejętność scharakteryzowania rozwoju gatunków gier na przestrzeni dziejów i współczesnych gier komputerowych,

GK1P_HG_3 Rozumienie relacji pomiędzy kulturą i rozrywką,

GK1P_HG_4 Rozumienie złożoności zjawisk społecznych związanych z grami,

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z pracy pisemnej zależna od zawartości merytorycznej ze wskazaniem źródeł literaturowych. Ocena z pracy pisemnej lub graficznej zależna od ilości uzyskanych punktów (powyżej 50% dst, pow. 70% db, pow 90% bdb). Ocena z egzaminu zależna od uzyskanej ilości punktów (powyżej 50% dst, pow. 70% db, pow 90% bdb).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)