Historia gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-PG-GK-S1-HG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia gier |
Jednostka: | Instytut Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Skrócony opis: |
Podstawowa wiedza z zakresu teorii i historii gier tradycyjnych (planszowych, karcianych, szachów, domina itp.). Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju gier komputerowych (analiza rozwiązań technicznych, elementów graficznych i typów rozgrywki) |
Pełny opis: |
Podstawowa wiedza z zakresu teorii i historii gier tradycyjnych (planszowych, karcianych, szachów, domina itp.). Podstawowa wiedza z zakresu rozwoju gier komputerowych (analiza rozwiązań technicznych, elementów graficznych i typów rozgrywki) |
Literatura: |
P. Mańkowski: Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo, 2010 L. Pijanowski, W. Pijanowski: Gry świata wg Lecha i Wojciecha Pijanowskich, 2008 Erwin Glonnegger: Leksykon gier planszowych, 1998 |
Efekty uczenia się: |
GK1P_HG_1 Świadomość podstawowych pojęć związanych z terminologią wykorzystywaną w grach, gatunkami gier itp., GK1P_HG_2 Umiejętność scharakteryzowania rozwoju gatunków gier na przestrzeni dziejów i współczesnych gier komputerowych, GK1P_HG_3 Rozumienie relacji pomiędzy kulturą i rozrywką, GK1P_HG_4 Rozumienie złożoności zjawisk społecznych związanych z grami, |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z pracy pisemnej zależna od zawartości merytorycznej ze wskazaniem źródeł literaturowych. Ocena z pracy pisemnej lub graficznej zależna od ilości uzyskanych punktów (powyżej 50% dst, pow. 70% db, pow 90% bdb). Ocena z egzaminu zależna od uzyskanej ilości punktów (powyżej 50% dst, pow. 70% db, pow 90% bdb). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.