Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-PGGK-S1-SL1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN S
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Sieroń, Joanna Wowrzeczka | |
Prowadzący grup: | Dorota Sieroń, Joanna Wowrzeczka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa ustalana na podstawie: 1. Zaawansowania pracy (indywidualnej i podczas zajęć) nad rozprawą licencjacką. 50 % (lub opcjonalne ustalenie poziomu zaawansowania pracy) zdanej rozprawy licencjackiej w ramach zaliczenia semestru zimowego - w związku z tym konieczność wybrania tematu, ustalenia problematyki i struktury (doboru i układu analizowanych wątków), a także najważniejszej literatury przedmiotu. Tutaj: wybór tematu dysertacji i napisanie określonej partii tekstu pracy licencjackiej: Spis treści, wstęp, 1. rozdział, bibliografia. BRAK OPRACOWANEGO TEKSTU – BRAK ZALICZENIA. Zaangażowanie w pisanie dysertacji – poziom znajomości analizowanego tematu; etap zawansowania w rozwiązywaniu problemu badawczego, poświadczony tekstem pisanym. 2. Aktywnego wykonywania ćwiczeń praktycznych dotyczących techniki pisania pracy licencjackiej. Nabycie technicznych umiejętności pisania pracy dyplomowej (przypisy, bibliografia, korzystanie ze źródeł, spis ilustracji itp.). 3. Frekwencji (2 dopuszczalne nieobecności). |
|
Pełny opis: |
Zajęcia umożliwiają nabycie teoretycznych, a zwłaszcza praktycznych umiejętności pisania pracy dyplomowej. Pozwalają studentowi stopniowo zbliżyć się do zasad konstruowania rozprawy licencjackiej, a zwłaszcza do opracowania struktury własnej dysertacji. Następnie pomagają w problemowym ujęciu wybranego tematu i napisaniu początkowych rozdziałów (semestr zimowy), a w finale całości (semestr letni) pracy dyplomowej. Każde zajęcia skupiają się na konkretnym zagadnieniu / -ach, które jest / są omawiane teoretycznie w formie multimedialnej projekcji prowadzącego, a następnie praktycznie stosowane przez każdego studenta w formie pisemnego lub mówionego ćwiczenia. Późniejsze zajęcia dotyczą zwłaszcza wyboru tematu pracy oraz ustalania jej struktury (wraz z prowadzącym zajęcia), problematyki, a także doboru odpowiedniej literatury. Prowadzą do napisania konkretnego tekstu dysertacji. Student jest konsekwentnie monitorowany ze swojej indywidualnej pracy nad rozprawą w trakcie zajęć, indywidualnych spotakań podczas konsultacji a także w formie korespondencji e-mailowej. Student ma za zadanie: - nabyć świadomość języka badawczego i umiejętność pisania tekstu naukowego; - poznać podstawowe metody badawcze, niezbędne do opracowania indywidualnej pracy dyplomowej; - pamiętać o konwencji analizy formalnej i treściowej dzieła sztuki; - znać i nabyć umiejętność sporządzania prawidłowej konstrukcji pracy, w tym przypisów, bibliografii i strony tytułowej; - nabyć praktyczną umiejętność korzystania ze źródeł; - napisać pracę licencjacką zgodnie z powyższymi umiejętnościami; w tym nabyć umiejętność problemowego ujęcia wybranego zagadnienia zgodnie zasadami konstruowania naukowego dyskursu. |
|
Uwagi: |
Praca teoretyczna dotyczy wybranych aspektów pracy artystycznej, ujętych w szerokim kontekście oraz wielostronnej analizie i interpretacji. Jeden z rozdziałów to konieczny autokomentarz będący określeniem zbieżności i różnic między dysertacją a pracą artystyczną, a także opisem specyfiki ujęcia wybranego tematu zasygnalizowanego w obu pracach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.