Rozwój mowy i języka dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 34P-NJPO-NP-RMD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój mowy i języka dziecka |
Jednostka: | Szkoła Języka i Kultury Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla | |
Prowadzący grup: | Olga Przybyla | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena ustalana na podstawie: - udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%, - wykonania projektów zaliczeniowych - 70%, - obecności na zajęciach - 10%. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla | |
Prowadzący grup: | Olga Przybyla | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena ustalana na podstawie: - udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%, - wykonania projektów zaliczeniowych - 70%, - obecności na zajęciach - 10%. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Brak protokołu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | Olga Przybyla | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla | |
Prowadzący grup: | Olga Przybyla | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena ustalana na podstawie: - udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%, - wykonania projektów zaliczeniowych - 70%, - obecności na zajęciach - 10%. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.