Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój mowy i języka dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 34P-NJPO-NP-RMD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój mowy i języka dziecka
Jednostka: Szkoła Języka i Kultury Polskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena ustalana na podstawie:

- udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%,

- wykonania projektów zaliczeniowych - 70%,

- obecności na zajęciach - 10%.

Pełny opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena ustalana na podstawie:

- udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%,

- wykonania projektów zaliczeniowych - 70%,

- obecności na zajęciach - 10%.

Pełny opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Brak protokołu

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Przybyla
Prowadzący grup: Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Aleksandra Achtelik, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena ustalana na podstawie:

- udziału w zajęciach (udziału w dyskusji), 20%,

- wykonania projektów zaliczeniowych - 70%,

- obecności na zajęciach - 10%.

Pełny opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi badań nad rozwojem języka w ontogenezie, z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi kształtowania się mowy dziecka oraz z periodyzacją rozwoju języka. Wykłady mają dać narzędzie do wyodrębnienia charakterystycznych cech mowy danego etapu rozwojowego w zakresie wszystkich podsystemów języka (fonetyczno-fonologicznego, leksykalnego, składniowego i morfologicznego), a także umiejętność identyfikowania społecznych i biologicznych przyczyn nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz umiejętność kreatywnego korzystania ze zdobytej wiedzy w zakresie rozwijania sprawności językowej i kompetencji komunikacyjnej dziecka.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)