Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Techniki twórczego rozwiązywania problemów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 35-ZA-S1-LS-TTRP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki twórczego rozwiązywania problemów
Jednostka: Szkoła Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

wybieralny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Smorczewska
Prowadzący grup: Barbara Smorczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Obserwacja i ocena pracy uczestników, ich zaangażowania w proces poszukiwania nowatorskich rozwiązań.

Ocena końcowa będzie uwieńczeniem wysiłków podjętych przez studentów w trakcie prezentacji zagadnień, przez pryzmat kryteriów oceny przyjętych powyżej.

Szczegółowe kryteria oceny z laboratorium:

5,0 (bdb) – znakomite: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; znaczący wkład w dyskusję niemal na każdych zajęciach.

4,5 (db +) – wysoki poziom zaangażowania w zajęcia, równie dobre przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; udział w dyskusji niemal na każdych zajęciach.

4,0 (db) – dobre: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; częste zabieranie głosu w dyskusji na forum grupy.

3,5 (dst +) – zadowalające: zaangażowanie w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; czasami zabierany głos w dyskusji na forum grupy.

3,0 (dst) – niskie zaangażowanie w zajęcia; niezadowalające przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia na niskim poziomie; rzadko zabierany głos w dyskusji na forum grupy.

2,0 (ndst) – niezadowalające: aktywność w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów; brak umiejętności twórczego myślenia, brak udziału w dyskusji na forum grupy.


Pełny opis:

Bezdyskusyjnie we współczesnym świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem. Jednocześnie kreatywność rozumiana jest jako umiejętność, którą można i trzeba rozwijać, aby pomóc organizacji podkreślić jej szczególny charakter, dotrzeć do rozwiązań, być może dotychczas nieznanych, pokazać „stare” problemy w nowy sposób oraz, co również wydaje się niezmiernie ważne, wydobyć prawdziwy potencjał zatrudnionych w organizacji pracowników.

Niniejszy moduł oferuje uczestnikom refleksję nad pojęciem i naturą kreatywności, ale przede wszystkim rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. W procesie tym pomóc ma znajomość konkretnych technik, z którymi studenci zapoznają się na zajęciach, biorąc w nich udział, a następnie omawiając proces dochodzenia do rozwiązania.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Smorczewska
Prowadzący grup: Barbara Smorczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Obserwacja i ocena pracy uczestników, ich zaangażowania w proces poszukiwania nowatorskich rozwiązań. Ocena końcowa będzie uwieńczeniem wysiłków podjętych przez studentów w trakcie prezentacji zagadnień, przez pryzmat kryteriów oceny przyjętych powyżej.

Szczegółowe kryteria oceny z laboratorium:

5,0 (bdb) – znakomite: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; znaczący wkład w dyskusję niemal na każdych zajęciach.

4,5 (db +) – wysoki poziom zaangażowania w zajęcia, równie dobre przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; udział w dyskusji niemal na każdych zajęciach.

4,0 (db) – dobre: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; częste zabieranie głosu w dyskusji na forum grupy.

3,5 (dst +) – zadowalające: zaangażowanie w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; czasami zabierany głos w dyskusji na forum grupy.

3,0 (dst) – niskie zaangażowanie w zajęcia; niezadowalające przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia na niskim poziomie; rzadko zabierany głos w dyskusji na forum grupy.

2,0 (ndst) – niezadowalające: aktywność w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów; brak umiejętności twórczego myślenia, brak udziału w dyskusji na forum grupy.


Pełny opis:

Bezdyskusyjnie we współczesnym świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem. Jednocześnie kreatywność rozumiana jest jako umiejętność, którą można i trzeba rozwijać, aby pomóc organizacji podkreślić jej szczególny charakter, dotrzeć do rozwiązań, być może dotychczas nieznanych, pokazać „stare” problemy w nowy sposób oraz, co również wydaje się niezmiernie ważne, wydobyć prawdziwy potencjał zatrudnionych w organizacji pracowników.

Niniejszy moduł oferuje uczestnikom refleksję nad pojęciem i naturą kreatywności, ale przede wszystkim rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. W procesie tym pomóc ma znajomość konkretnych technik, z którymi studenci zapoznają się na zajęciach, biorąc w nich udział, a następnie omawiając proces dochodzenia do rozwiązania.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Smorczewska
Prowadzący grup: Barbara Smorczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.