Praktyki modelowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 35-ZA-S1-PIZT-PM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki modelowe |
Jednostka: | Szkoła Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 5 sem. zarządzanie /stacjonarne I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | brak wymagań wstępnych |
Skrócony opis: |
W ramach modułu Praktyki modelowe w semestrze V studenci ponownie opracowują i wdrażają autorskie projekty zespołowe. Celem zajęć jest promowanie społecznej działalności wśród studentów oraz wspieranie studenckich inicjatyw w zakresie organizowania i przeprowadzania niekonwencjonalnych projektów integracyjnych, promocyjnych, naukowych, badawczych, charytatywnych i innych. Studenci wynoszą z zajęć: doświadczenie pracy projektowej według modelu biznesowego; praktyczne umiejętności menedżerskie wykorzystywane w zarządzaniu projektem – planowanie, organizowanie, koordynowanie, monitorowanie, ewaluacja; wymierne efekty projektów – pomoc charytatywna, integracja studentów, projekty multimedialne lub informacyjne; konkretne narzędzia pomocne w planowaniu projektów – „wykres Gantta”, macierz RAEW; referencje zwiększające wartość na rynku pracy. |
Pełny opis: |
Studenci zespołowo pracują nad wybranym (wymyślonym) przez siebie zadaniem, typu: - projekt badawczy (opracowanie narzędzi do pomiaru badanych zjawisk oraz analiza zebranego materiału empirycznego), - projekt promocyjny (współpraca z Biurem Prasowym UŚ, współpraca z Biurem Promocji UŚ, promocja Szkoły Zarządzania i Uniwersytetu Śląskiego w otoczeniu), - projekt naukowy (organizowanie konferencji i seminariów naukowych), - projekt charytatywny (wspomaganie potrzebujących, akcje podnoszące świadomość społeczną), - zadanie organizatorskie (organizacja wyborów do samorządu studenckiego, organizacja spotkania z ciekawym gościem, organizacja eventu studenckiego, współpraca z Biurem Karier UŚ). Zajęcia są prowadzone w formie indywidualnych konsultacji z prowadzącym (także z wykorzystaniem komunikacji zdalnej). „Indywidualne konsultacje” oznaczają spotkania i pracę z zespołem projektowym, który zawiązali studenci. Prowadzący jest opiekunem zespołu projektowego w procesie opracowywania, realizowania i ewaluacji projektu. Kilka zajęć ma formę spotkań całej grupy ćwiczeniowej lub też całego rocznika studentów. Są to: spotkanie informacyjne, prezentacja koncepcji projektów studenckich, realizacja niektórych projektów studenckich (np. szkolenia prowadzone przez gości zewnętrznych), prezentacja finalna wszystkich zrealizowanych projektów. Praca studenta w trakcie semestru wygląda następująco: - studia literaturowe (wg potrzeb), badania pierwotne i wtórne umożliwiające zidentyfikowanie obszarów potrzeb, które projekt zaspokoi - praca grupy z opiekunem praktyk i równolegle praca grupowa - realizacja projektu w ustalonym czasie i miejscu - ewaluacja projektu i przedstawienie go na forum rocznika studentów |
Literatura: |
nie jest wymagana |
Efekty uczenia się: |
1. Student posiada umiejętność identyfikacji zasad i kryteriów służących rozwiązaniu problemów organizacji 2. Student posiada umiejętność kierowania i współdziałania w projektach wprowadzających określone zmiany w organizacji 3. Student posiada umiejętność planowania i zarządzania czasem własnym oraz w przedsięwzięciach zespołowych 4. Student posiada umiejętność efektywnego zarządzania powierzonymi zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu wykonania zadań 5. Student jest przygotowany do organizowania i kierowania pracą zespołów (projektowych, zadaniowych itp.) i organizacji w środowisku pracy i poza nim 6. Student jest przygotowany uczestniczenia w budowaniu projektów społecznych rozmaitej natury, objaśniając aspekty ekonomiczne i zarządcze przedsięwzięć 7. Student jest przygotowany odważnego przekazywania i obrony własnych poglądów nie tylko w sprawach zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia ocen uzyskanych w ramach przyjętych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: - opis projektu - opracowanie karty opisu projektu wg wytycznych przekazanych przez prowadzącego - realizacja projektu - realizacja w zaplanowanym czasie, koordynacja działań, logistyka, podział ról, radzenie sobie z trudnymi nieprzewidywalnymi sytuacjami w czasie trwania projektu - raport z projektu - opracowanie według wytycznych raportu z przebiegu projektu i uzyskanych efektów oraz dokonanej ewaluacji projektu wraz z wnioskami na przyszłość. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.