Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sobór trydencki - skąd się wziął katolicyzm?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 38-IM-S0-TRYDENT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sobór trydencki - skąd się wziął katolicyzm?
Jednostka: Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Obecny kształt katolicyzmu (zarówno instytucjonalny, jak i teologiczno-duchowy) został silnie uwarunkowany wydarzeniami wieku XVI: narodzinami „reformacji” oraz reakcją na nią, której głównym akordem był Sobór Trydencki. Zajęcia poświęcone będą głównie analizie nauczania Soboru Trydenckiego (także poprzez stosowne osadzenie go w kontekście historycznym) oraz wpływu realizacji poszczególnych jego postanowień na dalszy rozwój katolicyzmu. Jako że Sobór obradował niejako dwutorowo – nad dokumentami teologicznymi i nad reformą instytucjonalną (w różnych zespołach i za pomocą różnych procedur), również w ramach zajęć te aspekty zostaną wyraźnie rozróżnione, natomiast w refleksji nad recepcją Soboru podjęta zostanie próba wskazania na współzależność konsekwencji wprowadzania reform teologicznych i instytucjonalnych.

Pełny opis:

Obecny kształt katolicyzmu (zarówno instytucjonalny, jak i teologiczno-duchowy) został silnie uwarunkowany wydarzeniami wieku XVI: narodzinami „reformacji” oraz reakcją na nią, której głównym akordem był Sobór Trydencki. Zajęcia poświęcone będą głównie analizie nauczania Soboru Trydenckiego (także poprzez stosowne osadzenie go w kontekście historycznym) oraz wpływu realizacji poszczególnych jego postanowień na dalszy rozwój katolicyzmu. Jako że Sobór obradował niejako dwutorowo – nad dokumentami teologicznymi i nad reformą instytucjonalną (w różnych zespołach i za pomocą różnych procedur), również w ramach zajęć te aspekty zostaną wyraźnie rozróżnione, natomiast w refleksji nad recepcją Soboru podjęta zostanie próba wskazania na współzależność konsekwencji wprowadzania reform teologicznych i instytucjonalnych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)