Praktyki zawodowe (nauczycielskie) - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | US-WYDZ-00-BKN-PZN-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki zawodowe (nauczycielskie) - 2 |
Jednostka: | Uniwersytet Śląski |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouczelniany |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Joanna Mateusiak, Radosław Zachariasz | |
Prowadzący grup: | Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Joanna Mateusiak, Radosław Zachariasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Praktyka - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę). |
|
Pełny opis: |
Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotów mechatronicznych, dydaktyki ogólnej i dydaktyki mechatroniki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez: - zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; - obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć); - aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji; - pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotów mechatronicznych, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty); - odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Joanna Mateusiak, Marzena Podgórna | |
Prowadzący grup: | Marzena Będkowska-Obłąk, Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Marzena Podgórna, Magdalena Wołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Praktyka - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Wskazany przez opiekunów poszczególnych grup. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę), w przypadku, gdy prowadzona jest praktyka śródroczna. |
|
Pełny opis: |
Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu, dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotowej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez: - zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; - obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć); - aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji; - pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotu, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty); - odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Joanna Mateusiak, Marzena Podgórna, Aneta Szczygielska-Łaciak, Magdalena Wołek | |
Prowadzący grup: | Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Marzena Podgórna, Aneta Szczygielska-Łaciak, Magdalena Wołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Wskazany przez opiekunów poszczególnych grup. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę), w przypadku, gdy prowadzona jest praktyka śródroczna. |
|
Pełny opis: |
Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu, dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotowej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez: - zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; - obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć); - aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji; - pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotu, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty); - odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.