Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki zawodowe (nauczycielskie) - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: US-WYDZ-00-BKN-PZN-2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki zawodowe (nauczycielskie) - 2
Jednostka: Uniwersytet Śląski
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouczelniany

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Joanna Mateusiak, Radosław Zachariasz
Prowadzący grup: Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Joanna Mateusiak, Radosław Zachariasz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Praktyka - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę).

Pełny opis:

Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotów mechatronicznych, dydaktyki ogólnej i dydaktyki mechatroniki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez:

- zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;

- obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);

- aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji;

- pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotów mechatronicznych, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty);

- odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Joanna Mateusiak, Marzena Podgórna
Prowadzący grup: Marzena Będkowska-Obłąk, Monika Geppert-Rybczyńska, Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Marzena Podgórna, Magdalena Wołek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Praktyka - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wskazany przez opiekunów poszczególnych grup.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę), w przypadku, gdy prowadzona jest praktyka śródroczna.

Pełny opis:

Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu, dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotowej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez:

- zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;

- obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);

- aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji;

- pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotu, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty);

- odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Joanna Mateusiak, Marzena Podgórna, Aneta Szczygielska-Łaciak, Magdalena Wołek
Prowadzący grup: Marek Kaczmarzyk, Hanna Langer, Marzena Podgórna, Aneta Szczygielska-Łaciak, Magdalena Wołek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wskazany przez opiekunów poszczególnych grup.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z praktyki ciągłej (opinia nauczyciela - opiekuna) i oceny z praktyki śródrocznej (zaproponowanej przez nauczyciela akademickiego, pod opieką którego wykonywano praktykę), w przypadku, gdy prowadzona jest praktyka śródroczna.

Pełny opis:

Celem praktyki nauczycielskiej 2 jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu, dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotowej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez:

- zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka nauczycielska, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;

- obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);

- aktywne współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji;

- pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie kolejnych lekcji z przedmiotu, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze (konspekty);

- odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)