Język chiński: Moduł 2, Lektorat języka chińskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W1-FA-TC-S1-JC2-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język chiński: Moduł 2, Lektorat języka chińskiego 2 |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1, 60 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 2, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 3, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 4, 30 godzin, 30 miejsc
egzamin 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bańka-Orłowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bańka-Orłowska, Katarzyna Knoll, Xiaoyan Qiu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia 1 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 4 - Zaliczenie na ocenę egzamin - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie: Średnia ważona ocen końcowych za poszczególne komponenty modułu. Ocena za każdy z komponentów to średnia ważona ocen za obecność na zajęciach (20%), testy śród-semestralne (sprawdziany pisemne i ustne oraz dyktanda) (30%) oraz test końcowy (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny (min. oceny dostatecznej - 3,0) z każdego komponentu wchodzącego w skład zaliczenia. Egzaminy oraz kolokwia końcowe oceniane są w sposób ujednolicony i jest to system oceniania 0-1, tzn. nie ma 0,5 pkt. Egzamin z języka chińskiego PNJC Materiał podczas egzaminu obowiązuje z całego roku akademickiego |
|
Pełny opis: |
1. Konwersacja (30 godzin): - rozwijanie umiejętności językowych studentów w zakresie mówienia na poziomie podstawowym - nauka najczęściej używanych zwrotów w języku chińskim wraz z omówieniem zasad gramatycznych - wykorzystywania poznanego słownictwa w języku mówionym 2. Słuchanie (30 godzin): - rozpoznawanie tonów - zapisywanie alfabetem pinyin ze słuchu - pisanie znaków ze słuchu - rozpoznawanie i zapisywanie tonów - rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem tekstów na poziomie podstawowym - ugruntowywanie znajomości słownictwa zgodnego z materiałem podręcznika c.d. 3. Zagadnienia gramatyczno-leksykalne (60 godzin):: - słownictwo zgodne z materiałem podręcznika c.d. - materiał gramatyczny zgodny z materiałem podręcznika c.d. 4. Pisanie (30 godzin): - znaki-klucze umożliwiające odczytanie ok. 1000 słów c.d. - stopniowe nabywanie umiejętności pisania znaków Konwersacja: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach modułu, zwłaszcza na Rozumieniu tekstu. Słuchanie: Hu Bo, Yang Xuemei. 2009. Hanyu Tingli Jiaocheng (Chinese Listening Course) (Book 1 Revised). 《汉语听力教程》(修订本, 第一册). Beijing Language and Culture University Press. (kontynuacja) Zagadnienia leksykalno-gramatyczne Yang Jizhou. 2006. Hanyu Jiaocheng (Chinese Course) (Book 1, Part 2 Revised). 《汉语教程》(修订本, 第一册, 下). Beijing Language and Culture University Press. Pisanie: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach. 体验汉语写作教程(初级1)Experiencing Chinese - Writing Course (Elementary level 1) (Tǐyàn Hànyǔ Xiězuò Jiàochéng – Chuji 1) /Lekcje 9-15, review lessons 1-3/ |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1, 60 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 2, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 3, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 4, 30 godzin, 30 miejsc
egzamin 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bańka-Orłowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bańka-Orłowska, Haoyue Ma, Aleksandra Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia 1 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 4 - Zaliczenie na ocenę egzamin - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie: Średnia ważona ocen końcowych za poszczególne komponenty modułu. Ocena za każdy z komponentów to średnia ważona ocen za obecność na zajęciach (20%), testy śród-semestralne (sprawdziany pisemne i ustne oraz dyktanda) (30%) oraz test końcowy (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny (min. oceny dostatecznej - 3,0) z każdego komponentu wchodzącego w skład zaliczenia. Egzaminy oraz kolokwia końcowe oceniane są w sposób ujednolicony i jest to system oceniania 0-1, tzn. nie ma 0,5 pkt. Egzamin z języka chińskiego PNJC Materiał podczas egzaminu obowiązuje z całego roku akademickiego |
|
Pełny opis: |
1. Konwersacja (30 godzin): - rozwijanie umiejętności językowych studentów w zakresie mówienia na poziomie podstawowym - nauka najczęściej używanych zwrotów w języku chińskim wraz z omówieniem zasad gramatycznych - wykorzystywania poznanego słownictwa w języku mówionym 2. Słuchanie (30 godzin): - rozpoznawanie tonów - zapisywanie alfabetem pinyin ze słuchu - pisanie znaków ze słuchu - rozpoznawanie i zapisywanie tonów - rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem tekstów na poziomie podstawowym - ugruntowywanie znajomości słownictwa zgodnego z materiałem podręcznika c.d. 3. Zagadnienia gramatyczno-leksykalne (60 godzin):: - słownictwo zgodne z materiałem podręcznika c.d. - materiał gramatyczny zgodny z materiałem podręcznika c.d. 4. Pisanie (30 godzin): - znaki-klucze umożliwiające odczytanie ok. 1000 słów c.d. - stopniowe nabywanie umiejętności pisania znaków Konwersacja: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach modułu, zwłaszcza na Rozumieniu tekstu. Słuchanie: Hu Bo, Yang Xuemei. 2009. Hanyu Tingli Jiaocheng (Chinese Listening Course) (Book 1 Revised). 《汉语听力教程》(修订本, 第一册). Beijing Language and Culture University Press. (kontynuacja) Zagadnienia leksykalno-gramatyczne Yang Jizhou. 2006. Hanyu Jiaocheng (Chinese Course) (Book 1, Part 2 Revised). 《汉语教程》(修订本, 第一册, 下). Beijing Language and Culture University Press. Pisanie: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach. 体验汉语写作教程(初级1)Experiencing Chinese - Writing Course (Elementary level 1) (Tǐyàn Hànyǔ Xiězuò Jiàochéng – Chuji 1) /Lekcje 9-15, review lessons 1-3/ |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1, 60 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 2, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 3, 30 godzin, 60 miejsc
Ćwiczenia 4, 30 godzin, 30 miejsc
egzamin 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bańka-Orłowska, Katarzyna Knoll, Agnieszka Solska | |
Prowadzący grup: | Sitong Adler, Katarzyna Bańka-Orłowska, Katarzyna Knoll, Haoyue Ma, Martyna Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia 1 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 4 - Zaliczenie na ocenę egzamin - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie: Średnia ważona ocen końcowych za poszczególne komponenty modułu. Ocena za każdy z komponentów to średnia ważona ocen za obecność na zajęciach (20%), testy śród-semestralne (sprawdziany pisemne i ustne oraz dyktanda) (30%) oraz test końcowy (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny (min. oceny dostatecznej - 3,0) z każdego komponentu wchodzącego w skład zaliczenia. Egzaminy oraz kolokwia końcowe oceniane są w sposób ujednolicony i jest to system oceniania 0-1, tzn. nie ma 0,5 pkt. Egzamin z języka chińskiego PNJC Materiał podczas egzaminu obowiązuje z całego roku akademickiego |
|
Pełny opis: |
1. Konwersacja (30 godzin): - rozwijanie umiejętności językowych studentów w zakresie mówienia na poziomie podstawowym - nauka najczęściej używanych zwrotów w języku chińskim wraz z omówieniem zasad gramatycznych - wykorzystywania poznanego słownictwa w języku mówionym 2. Słuchanie (30 godzin): - rozpoznawanie tonów - zapisywanie alfabetem pinyin ze słuchu - pisanie znaków ze słuchu - rozpoznawanie i zapisywanie tonów - rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem tekstów na poziomie podstawowym - ugruntowywanie znajomości słownictwa zgodnego z materiałem podręcznika c.d. 3. Zagadnienia gramatyczno-leksykalne (60 godzin):: - słownictwo zgodne z materiałem podręcznika c.d. - materiał gramatyczny zgodny z materiałem podręcznika c.d. 4. Pisanie (30 godzin): - znaki-klucze umożliwiające odczytanie ok. 1000 słów c.d. - stopniowe nabywanie umiejętności pisania znaków Konwersacja: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach modułu, zwłaszcza na Rozumieniu tekstu. Słuchanie: Hu Bo, Yang Xuemei. 2009. Hanyu Tingli Jiaocheng (Chinese Listening Course) (Book 1 Revised). 《汉语听力教程》(修订本, 第一册). Beijing Language and Culture University Press. (kontynuacja) Zagadnienia leksykalno-gramatyczne Yang Jizhou. 2006. Hanyu Jiaocheng (Chinese Course) (Book 1, Part 2 Revised). 《汉语教程》(修订本, 第一册, 下). Beijing Language and Culture University Press. Pisanie: Podręczniki wykorzystywane na pozostałych komponentach. 体验汉语写作教程(初级1)Experiencing Chinese - Writing Course (Elementary level 1) (Tǐyàn Hànyǔ Xiězuò Jiàochéng – Chuji 1) /Lekcje 9-15, review lessons 1-3/ |
|
Uwagi: |
leksyka i gramatyka, I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem chińskim, 1s1 oraz 1s2 |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-03-16 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1, 60 godzin
Ćwiczenia 2, 30 godzin
Ćwiczenia 3, 30 godzin
Ćwiczenia 4, 30 godzin
egzamin 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sitong Adler, Katarzyna Bańka-Orłowska, Haoyue Ma, Martyna Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia 1 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 4 - Zaliczenie na ocenę egzamin - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.