Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-FP-N-S1-PD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy dydaktyki
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Krystyna Koziołek, Magdalena Piotrowska-Grot, Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa seminarium ustalona zgodnie z zapisami sylabusa konkretnej grupy zajęciowej.

Pełny opis:

Moduł - obligatoryjny dla przyszłych polonistów:

- służy przekazaniu niezbędnej wiedzy dotyczącej podstaw dydaktyki ogólnej w relacji do dydaktyki

nauczania języka polskiego,

- tworzy ramy pojęciowe dla zagadnień podejmowanych na ćwiczeniach z zakresu dydaktyki nauczania języka polskiego oraz dla pogłębiania wiedzy i rozwijania umiejętności praktycznych przyszłych nauczycieli,

- rozwija świadomość interdyscyplinarnego charakteru wiedzy z zakresu dydaktyki, określa jej związki z pedagogiką, psychologią, socjologią, literaturoznawstwem i językoznawstwem,

- podczas zajęć student ćwiczy umiejętności przekładania wiedzy o nauczaniu na konkretne propozycje rozwiązań edukacyjnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Krystyna Koziołek, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zajęć ustalona zgodnie z zapisami sylabusa konkretnej grupy zajęciowej.

Pełny opis:

Moduł - obligatoryjny dla przyszłych polonistów:

- służy przekazaniu niezbędnej wiedzy dotyczącej podstaw dydaktyki ogólnej w relacji do dydaktyki nauczania języka polskiego,

- tworzy ramy pojęciowe dla zagadnień podejmowanych na ćwiczeniach z zakresu dydaktyki nauczania języka polskiego oraz dla pogłębiania wiedzy i rozwijania umiejętności praktycznych przyszłych nauczycieli,

- rozwija świadomość interdyscyplinarnego charakteru wiedzy z zakresu dydaktyki, określa jej związki z pedagogiką, psychologią, socjologią, literaturoznawstwem i językoznawstwem,

- podczas zajęć student ćwiczy umiejętności przekładania wiedzy o nauczaniu na konkretne propozycje rozwiązań edukacyjnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska
Prowadzący grup: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zajęć ustalona zgodnie z zapisami sylabusa konkretnej grupy zajęciowej.

Pełny opis:

Moduł - obligatoryjny dla przyszłych polonistów:

- służy przekazaniu niezbędnej wiedzy dotyczącej podstaw dydaktyki ogólnej w relacji do dydaktyki nauczania języka polskiego,

- tworzy ramy pojęciowe dla zagadnień podejmowanych na ćwiczeniach z zakresu dydaktyki nauczania języka polskiego oraz dla pogłębiania wiedzy i rozwijania umiejętności praktycznych przyszłych nauczycieli,

- rozwija świadomość interdyscyplinarnego charakteru wiedzy z zakresu dydaktyki, określa jej związki z pedagogiką, psychologią, socjologią, literaturoznawstwem i językoznawstwem,

- podczas zajęć student ćwiczy umiejętności przekładania wiedzy o nauczaniu na konkretne propozycje rozwiązań edukacyjnych.

Uwagi:

II semestr, moduł obligatoryjny dla specjalności nauczycielskiej

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska
Prowadzący grup: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla, Maria Wacławek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)