Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy logopedii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-FP-N-S2-PL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy logopedii
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie aktywności i zaangażowania Studentów na zajęciach - aktywność oraz przygotowanie do zajęć (40%) oraz oceny za przygotowaną pracę zal. (60%).

Pełny opis:

W ramach przedmiotu omawiane są podstawowe pojęcia i terminy związane z przedmiotem i zadaniami logopedii - z uwzględnieniem

najnowszych trendów teoretycznych oraz ustaleń wynikających z współczesnych badań naukowych. Studenci zapoznają się z różnym ujęciem mowy w zależności od kierunku lingwistyki oraz etapu rozwoju myśli logopedycznej, a także z ujęciem logopedii jako interdyscyplinarnej dziedziny teoretycznej i stosowanej; poznaje działy logopedii. Zaprezentowane i analizowane są zagadnienia dotyczące typologii zaburzeń mowy oraz charakterystyki poszczególnych jednostek nozologicznych, a także przebiegu normatywnego procesu rozwoju mowy i języka. Studenci poznają również takie zagadnienia jak: profilaktyka logopedyczna, diagnoza zaburzeń w komunikowaniu się oraz logopedyczne działania terapeutyczne. Istotnym elementem zajęć jest także zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą szeroko pojmowanej metodyki postępowania logopedycznego (etapy i procedury postępowania logopedycznego, programowanie i wdrażanie terapii logopedycznej, podstawowe techniki i metody pracy logopedycznej). Prezentowane i omawiane są także uwarunkowanie skuteczności interwencji logopedycznej, w tym zasady współpracy z zespole terapeutycznym z innymi specjalistami oraz z rodziną klienta/pacjenta czy opiekunami dziecka.

Uwagi:

Przedmiot specjalności nauczycielskiej fil.pol. II st., 3 semestr, stacjonarne.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadeta Niesporek-Szamburska
Prowadzący grup: Jarosław Pacuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie aktywności i zaangażowania Studentów na zajęciach - aktywność oraz przygotowanie do zajęć (40%) oraz oceny za przygotowaną pracę zal. (60%).

Pełny opis:

W ramach przedmiotu omawiane są podstawowe pojęcia i terminy związane z przedmiotem i zadaniami logopedii - z uwzględnieniem

najnowszych trendów teoretycznych oraz ustaleń wynikających z współczesnych badań naukowych. Studenci zapoznają się z różnym ujęciem mowy w zależności od kierunku lingwistyki oraz etapu rozwoju myśli logopedycznej, a także z ujęciem logopedii jako interdyscyplinarnej dziedziny teoretycznej i stosowanej; poznaje działy logopedii. Zaprezentowane i analizowane są zagadnienia dotyczące typologii zaburzeń mowy oraz charakterystyki poszczególnych jednostek nozologicznych, a także przebiegu normatywnego procesu rozwoju mowy i języka. Studenci poznają również takie zagadnienia jak: profilaktyka logopedyczna, diagnoza zaburzeń w komunikowaniu się oraz logopedyczne działania terapeutyczne. Istotnym elementem zajęć jest także zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą szeroko pojmowanej metodyki postępowania logopedycznego (etapy i procedury postępowania logopedycznego, programowanie i wdrażanie terapii logopedycznej, podstawowe techniki i metody pracy logopedycznej). Prezentowane i omawiane są także uwarunkowanie skuteczności interwencji logopedycznej, w tym zasady współpracy z zespole terapeutycznym z innymi specjalistami oraz z rodziną klienta/pacjenta czy opiekunami dziecka.

Uwagi:

Przedmiot specjalności nauczycielskiej fil.pol. II st., 3 semestr, stacjonarne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)