Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-KM-S1-WZHTPR04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

wybieralny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Aleksandrowicz
Prowadzący grup: Joanna Aleksandrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową z modułu składa się średnia z ocen uzyskanych za

prezentację multimedialną wybranego problemu badawczego (50%) oraz za projekt kampanii reklamowej (50%).


Pełny opis:

W ramach przedmiotu student poznaje zarys historii reklamy w Polsce i na świecie oraz uczy się analizować przekazy reklamowe w różnych mediach. Poznaje język i psychologię reklamy oraz zagadnienia związane z estetyką i etyką, lokowaniem produktu, kampaniami społecznymi czy marketingiem terytorialnym

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Świtała
Prowadzący grup: Paulina Świtała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową z modułu składa się średnia z ocen uzyskanych za

omówienie na zajęciach wybranego problemu badawczego (50%) oraz za projekt kampanii reklamowej (50%).

Pełny opis:

W ramach przedmiotu student poznaje zarys historii reklamy w Polsce i na świcie, formy i sposoby komunikacji reklamy komercyjnej, politycznej i społecznej, uczy się analizować przekazy reklamowe w różnych mediach. Przedmiotem analizy jest zagadnienie kiczu, stereotypów, szoku w reklamie. Student poznaje także zagadnienie psychologii reklamy, roli języka i technik perswazyjnych w przekazach reklamowych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Świtała
Prowadzący grup: Paulina Świtała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie ocen cząstkowych obejmujących trzy formy weryfikacji efektów kształcenia: dyskusja podczas zajęć odwołująca się do przeczytanych lektur, prezentacja multimedialna wybranego tematu z zakresu teorii i praktyki reklamy, projekt kampanii reklamowej.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu student poznaje zarys historii reklamy w Polsce i na świecie, formy i sposoby komunikacji reklamy komercyjnej, politycznej i społecznej, uczy się analizować przekazy reklamowe w różnych mediach. Przedmiotem analizy jest zagadnienie kiczu, stereotypów, szoku w reklamie. Student poznaje także zagadnienie psychologii reklamy, roli języka i technik perswazyjnych w przekazach reklamowych. Na podstawie uzyskanej wiedzy przygotowuje w grupie projekt kampanii reklamowej.

Uwagi:

W przypadku nieobecności, student jest zobowiązany do zaliczenia materiału w formie podanej przez wykładowcę.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Świtała
Prowadzący grup: Paulina Świtała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie ocen cząstkowych obejmujących trzy formy weryfikacji efektów kształcenia: dyskusja podczas zajęć odwołująca się do przeczytanych lektur, prezentacja multimedialna wybranego tematu z zakresu teorii i praktyki reklamy, projekt kampanii reklamowej.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu student poznaje zarys historii reklamy w Polsce i na świecie, formy i sposoby komunikacji reklamy komercyjnej, politycznej i społecznej, uczy się analizować przekazy reklamowe w różnych mediach. Przedmiotem analizy jest zagadnienie kiczu, stereotypów, szoku w reklamie. Student poznaje także zagadnienie psychologii reklamy, roli języka i technik perswazyjnych w przekazach reklamowych. Na podstawie uzyskanej wiedzy przygotowuje w grupie projekt kampanii reklamowej.

Uwagi:

W przypadku nieobecności, student jest zobowiązany do zaliczenia materiału w formie podanej przez wykładowcę.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)