Fundraising i pozyskiwanie funduszy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W1-KP-S1-DW-FPF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fundraising i pozyskiwanie funduszy |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel | |
Prowadzący grup: | Marta Margiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z następujących ocen: a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym); b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym) c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności dotyczące realizacji projektu. Zasadnicze cele zajęć: • znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i wdrażania projektu, • prezentacja struktury działań przy organizacji projektu, • wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu, • wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego. |
|
Uwagi: |
Zakładane szczegółowe efekty kształcenia: Wiedza: - Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną, sportową; - Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych etapów i faz życia projektu. Umiejętności: - Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych; - Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie; - Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej; - Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny; - Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów. Kompetencje społeczne: - Student potrafi współpracować w zespole; - Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami. - Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel | |
Prowadzący grup: | Marta Margiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z następujących ocen: a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym); b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym) c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności dotyczące realizacji projektu. Nabywają ponadto kompetencje potrzebne do analizy dokumentów projektowych. Zasadnicze cele zajęć: • znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i wdrażania projektu, • prezentacja struktury działań przy organizacji projektu, • wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu, • wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego. |
|
Uwagi: |
Zakładane szczegółowe efekty kształcenia: Wiedza: - Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną, sportową; - Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych etapów i faz życia projektu. Umiejętności: - Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych; - Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie; - Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej; - Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny; - Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów. Kompetencje społeczne: - Student potrafi współpracować w zespole; - Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami. - Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel | |
Prowadzący grup: | Marta Margiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z następujących ocen: a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym); b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym) c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności dotyczące realizacji projektu. Nabywają ponadto kompetencje potrzebne do analizy dokumentów projektowych. Poznają też podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektem. Zasadnicze cele zajęć: • znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i wdrażania projektu, • prezentacja struktury działań przy organizacji projektu, • wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu, • wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego. |
|
Uwagi: |
Zakładane szczegółowe efekty uczenia się: Wiedza: - Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną, sportową; - Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych etapów i faz życia projektu. Umiejętności: - Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych; - Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie; - Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej; - Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny; - Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów. Kompetencje społeczne: - Student potrafi współpracować w zespole; - Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami. - Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.