Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fundraising i pozyskiwanie funduszy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-KP-S1-DW-FPF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fundraising i pozyskiwanie funduszy
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel
Prowadzący grup: Marta Margiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z następujących ocen:

a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym);

b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane

przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym)

c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności

dotyczące realizacji projektu.

Zasadnicze cele zajęć:

• znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i

wdrażania projektu,

• prezentacja struktury działań przy organizacji projektu,

• wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu,

• wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego.

Uwagi:

Zakładane szczegółowe efekty kształcenia:

Wiedza:

- Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną,

kulturalną, edukacyjną, sportową;

- Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych

etapów i faz życia projektu.

Umiejętności:

- Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych;

- Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie;

- Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej;

- Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny;

- Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i

analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów.

Kompetencje społeczne:

- Student potrafi współpracować w zespole;

- Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny

innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami.

- Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań

proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel
Prowadzący grup: Marta Margiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z następujących ocen:

a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym);

b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane

przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym)

c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności

dotyczące realizacji projektu. Nabywają ponadto kompetencje potrzebne do analizy dokumentów projektowych.

Zasadnicze cele zajęć:

• znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i

wdrażania projektu,

• prezentacja struktury działań przy organizacji projektu,

• wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu,

• wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego.

Uwagi:

Zakładane szczegółowe efekty kształcenia:

Wiedza:

- Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną,

kulturalną, edukacyjną, sportową;

- Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych

etapów i faz życia projektu.

Umiejętności:

- Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych;

- Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie;

- Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej;

- Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny;

- Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i

analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów.

Kompetencje społeczne:

- Student potrafi współpracować w zespole;

- Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny

innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami.

- Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań

proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Marta Margiel
Prowadzący grup: Marta Margiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z następujących ocen:

a) ocena wniosku projektowego przygotowanego przez zespół studencki wedle wskazówek wykładowcy (zakłada się, że kreacja wniosku projektowego będzie pracą o charakterze zespołowym);

b) ocena przynajmniej dwóch ankiet ewaluacyjnych przygotowanych przez uczestników zajęć (ocenie poddawane będą przygotowane

przez wszystkich uczestników zajęć wnioski, zakłada się że ewaluacja będzie pracą o charakterze indywidualnym)

c) aktywność na zajęciach, prace indywidualne studentów sprawdzajace wiedzę i umiejętności, związane z przygotowaniem poszczególnych elementów wniosku o dofinansowanie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami ubiegania się o środki finansowe w ramach wybranych krajowych programów grantowych i funduszy UE oraz innych źródeł zagranicznych. Studenci nabywają kompetencje związane z przygotowaniem projektu, a także podstawowe umiejętności dotyczące realizacji projektu. Nabywają ponadto kompetencje potrzebne do analizy dokumentów projektowych. Poznają też podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektem.

Zasadnicze cele zajęć:

• znajomość wybranych krajowych i europejskich programów grantowych oraz wyjaśnienie znaczenia prawidłowego planowania i

wdrażania projektu,

• prezentacja struktury działań przy organizacji projektu,

• wypracowanie umiejętności szacowania kosztów oraz budowania harmonogramu,

• wypracowanie umiejętności sporządzania projektów niezbędnej przy wspieraniu rozwoju regionalnego i lokalnego.

Uwagi:

Zakładane szczegółowe efekty uczenia się:

Wiedza:

- Student ma podstawową wiedzę w zakresie możliwości pozyskiwania funduszy ze źródeł publicznych na działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną, sportową;

- Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii projektu, zarządzania projektem, zna specyfikę oraz charakter poszczególnych

etapów i faz życia projektu.

Umiejętności:

- Student potrafi sprawnie wyszukiwać informacje o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł publicznych i prywatnych;

- Student potrafi obsługiwać wybrane narzędzia przygotowania wniosku o dofinansowanie;

- Student potrafi przeanalizować zapisy dokumentacji konkursowej;

- Student potrafi samodzielnie w oparciu o istniejące przepisy/instrukcje/ dokumentacje konkursowe przygotować wniosek aplikacyjny;

- Student posiada umiejętność wyboru mechanizmu finansowania dopasowanego do własnych potrzeb w wyniku wyszukiwania i

analizowania źródeł informacji dotyczących podstawowych funduszy/programów/projektów.

Kompetencje społeczne:

- Student potrafi współpracować w zespole;

- Student posiada umiejętność przedstawienia opracowanego wniosku na forum publicznym jak również umiejętność rzetelnej oceny

innych prezentowanych wniosków zgodnie z obowiązującymi kryteriami.

- Student potrafi aktywnie zaangażować się w dyskusję nad omawianymi problemami, jest otwarty na propozycje ich rozwiązań

proponowane przez uczestników dyskusji, chętnie podejmuje się prezentacji wypracowanych samodzielnie i w zespole rozwiązań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)