Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza przedstawienia teatralnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-KU-S1-APT04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza przedstawienia teatralnego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Popczyk-Szczęsna
Prowadzący grup: Patrycja Korczago, Beata Popczyk-Szczęsna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się w 60% ocena z pracy pisemnej (analizy i interpretacji wybranego przedstawienia teatralnego), a w 40% ocena pracy studenta podczas zajęć na podstawie udziału w dyskusji oraz pracy w grupach przy wykonywaniu arkusza analizy inscenizacji.

Pełny opis:

Analiza przedstawienia teatralnego ma na celu wykształcenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych spektaklu teatralnego. Student poznaje morfologię przedstawienia teatralnego, wybrane zjawiska komunikacji teatralnej w ujęciu semiotycznym i kognitywnym (kanały nadawczo-odbiorcze w spektaklu teatralnym, teoria odbioru przedstawienia teatralnego, proces nadawania znaczeń w teatrze). Student rozumie relację pomiędzy tekstem teatralnym a przedstawieniem, pogłębia wiedzę na temat medialności i performatywności widowiska teatralnego.

Uwagi:

Warunkiem pełnego uczestnictwa studenta w zajęciach jest obejrzenie co najmniej dwóch przedstawień teatralnych i zapoznanie się ze wskazanymi materiałami audiowizualnymi.

Zajęcia prowadzone są zdalnie za pomocą aplikacji MS TEAMS.

W ramach modułu przewidziane jest kształcenie asynchroniczne ze względu na konieczność poświęcenia czasu na obejrzenie przedstawień teatralnych w celu ich analizy na zajęciach.

Dopuszczalne są dwie nieobecności studenta na zajęciach w semestrze. W przypadku większej liczby nieobecności materiał realizowany na zajęciach wymaga zaliczenia podczas konsultacji - w terminie uzgodnionym z osobą prowadzącą.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Popczyk-Szczęsna
Prowadzący grup: Patrycja Korczago, Beata Popczyk-Szczęsna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena z pracy pisemnej (analizy i interpretacji wybranego przedstawienia teatralnego).

Przy ustalaniu oceny końcowej z modułu brany jest także pod uwagę aktywny udział studenta w zajęciach (w tym praca przy wykonywaniu arkusza analizy inscenizacji).

Pełny opis:

Analiza przedstawienia teatralnego ma na celu wykształcenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych spektaklu teatralnego. Student poznaje morfologię przedstawienia teatralnego, wybrane zjawiska komunikacji teatralnej w ujęciu semiotycznym i kognitywnym (kanały nadawczo-odbiorcze w spektaklu teatralnym, teoria odbioru przedstawienia teatralnego, proces nadawania znaczeń w teatrze). Student rozumie relację pomiędzy tekstem teatralnym a przedstawieniem, pogłębia wiedzę na temat medialności i performatywności widowiska teatralnego.

Uwagi:

Warunkiem pełnego uczestnictwa studenta w zajęciach jest obejrzenie co najmniej dwóch przedstawień teatralnych i zapoznanie się ze wskazanymi materiałami audiowizualnymi.

Dopuszczalne są dwie nieobecności studenta na zajęciach w semestrze. W przypadku większej liczby nieobecności materiał realizowany na zajęciach wymaga zaliczenia podczas konsultacji - w terminie uzgodnionym z osobą prowadzącą.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Popczyk-Szczęsna
Prowadzący grup: Beata Popczyk-Szczęsna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową z modułu składa się średnia ważona z następujących sposobów weryfikacji:

- praca pisemna (analiza i interpretacja wybranego przedstawienia teatralnego) - 60%

- udział w dyskusji na temat obejrzanych przedstawień (z uwzględnieniem wiedzy teoretycznej i arkusza analizy inscenizacji) - 40 %


Skala ocen:

4,75-5 – bardzo dobry;

4,50-4,74 – plus dobry;

3,75-4,49 – dobry;

3,50-3,74 – plus dostateczny;

3,0-3,49 – dostateczny

poniżej 3,00 - niedostateczny.





Pełny opis:

Analiza przedstawienia teatralnego ma na celu wykształcenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych spektaklu teatralnego. Student poznaje morfologię przedstawienia teatralnego, wybrane zjawiska komunikacji teatralnej w ujęciu semiotycznym i kognitywnym (kanały nadawczo-odbiorcze w spektaklu teatralnym, teoria odbioru przedstawienia teatralnego, proces nadawania znaczeń w teatrze). Student rozumie relację pomiędzy tekstem teatralnym a przedstawieniem, pogłębia wiedzę na temat medialności i performatywności widowiska teatralnego.

Uwagi:

Warunkiem pełnego uczestnictwa w zajęciach jest obejrzenie co najmniej dwóch przedstawień teatralnych i zapoznanie się ze wskazanymi materiałami audiowizualnymi.

Dopuszczalne są dwie nieobecności osoby studiującej na zajęciach w semestrze. W przypadku większej liczby nieobecności materiał realizowany na zajęciach wymaga zaliczenia podczas konsultacji - w terminie uzgodnionym z osobą prowadzącą.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Popczyk-Szczęsna
Prowadzący grup: Beata Popczyk-Szczęsna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową z modułu składa się średnia ważona z następujących sposobów weryfikacji:

praca pisemna - 60%

udział w dyskusji - 40 %


Szczegóły w dalszej części sylabusa.

Pełny opis:

Moduł Analiza przedstawienia teatralnego ma na celu wykształcenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych przedstawienia teatralnego. Student poznaje morfologię przedstawienia teatralnego, wybrane zjawiska komunikacji teatralnej w ujęciu semiotycznym i kognitywnym (kanały nadawczo-odbiorcze w spektaklu teatralnym, teoria odbioru przedstawienia teatralnego, proces nadawania znaczeń w teatrze). Student rozumie relację pomiędzy tekstem teatralnym a przedstawieniem (uwzględnia kategorię intertekstualności), pogłębia wiedzę na temat medialności i performatywności widowiska teatralnego.

Uwagi:

Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach. W przypadku większej liczby nieobecności osoba studiująca zalicza materiał realizowany na zajęciach podczas konsultacji - w terminie uzgodnionym z prowadzącą.

Część zajęć odbywa się w formie warsztatowej poza murami uczelni, co wynika z konieczności zapoznania się osób studiujących z przedstawieniami teatralnymi.

Warunkiem pełnego uczestnictwa w zajęciach jest obejrzenie co najmniej dwóch spektakli teatralnych i zapoznanie się ze wskazanymi materiałami audiowizualnymi.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)