Pedagogika, semestr 2.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W1-S1FG-N-PED-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika, semestr 2. |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | specjalistyczny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Zając | |
Prowadzący grup: | Romuald Jędruszczak, Wojciech Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Sposób ustalenia oceny końcowej: zaliczenie na podstawie testu egzaminacyjnego zawierającego w 50% pytania zamknięte i 50% pytania otwarte Skala ocen: 0 - 64,99% ndst (2) 65 - 71,99% dst (3) 72 - 78,99% dst plus (3,5) 79 - 85,99% db (4) 86 - 92,99% db plus (4,5) 93 - 100% bdb (5) |
|
Pełny opis: |
1. System oświaty (organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły, alternatywne formy edukacji, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawa programowa w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematyka oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty, zmiany w funkcjonowaniu jednostek w oświatowych w związku z pandemią COVID-19). 2. Rola nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (etyka z deontologią zawodu nauczyciela, nauczycielska pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej, w tym dyscyplinarnej, opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, ocena jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rola początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. 3. Wychowanie w kontekście rozwoju dziecka (ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania, istota i funkcje wychowania, proces wychowania, jego struktura, właściwości i dynamika, organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia w placówkach systemu oświaty, znaczenie współpracy rodziny ucznia i szkoły oraz szkoły ze środowiskiem pozaszkolnym). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Przybylska | |
Prowadzący grup: | Marcin Musioł, Irena Przybylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | egzamin ustny |
|
Pełny opis: |
Pedagogika jest prowadzona w formie wykładów konwersatoryjnych. Tematy podejmowane na zajęciach mają przygotować studentów do myślenia i działania zgodnie z prawidłowościami pedagogicznymi, uwzględniając najnowszą wiedzę na temat kształcenia i wychowania w placówkach oświatowych. Pojęcia, teorie i koncepcje dyskutowane na wykładach mają służyć analizie i interpretacji zjawisk pedagogicznych, przygotowania opisu tych zjawisk oraz planowaniu pracy dydaktycznej i wychowawczej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.