Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika, semestr 2.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-S1FG-N-PED-2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika, semestr 2.
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

specjalistyczny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Zając
Prowadzący grup: Romuald Jędruszczak, Wojciech Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Sposób ustalenia oceny końcowej: zaliczenie na podstawie testu egzaminacyjnego zawierającego w 50% pytania zamknięte i 50% pytania otwarte

Skala ocen:

0 - 64,99% ndst (2)

65 - 71,99% dst (3)

72 - 78,99% dst plus (3,5)

79 - 85,99% db (4)

86 - 92,99% db plus (4,5)

93 - 100% bdb (5)

Pełny opis:

1. System oświaty (organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły, alternatywne formy edukacji, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawa programowa w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematyka oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty, zmiany w funkcjonowaniu jednostek w oświatowych w związku z pandemią COVID-19).

2. Rola nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (etyka z deontologią zawodu nauczyciela, nauczycielska pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej, w tym dyscyplinarnej, opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, ocena jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rola początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu

w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.

3. Wychowanie w kontekście rozwoju dziecka (ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania, istota i funkcje wychowania, proces wychowania, jego struktura, właściwości i dynamika, organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia w placówkach systemu oświaty, znaczenie współpracy rodziny ucznia i szkoły oraz szkoły ze środowiskiem pozaszkolnym).

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Przybylska
Prowadzący grup: Marcin Musioł, Irena Przybylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

egzamin ustny

Pełny opis:

Pedagogika jest prowadzona w formie wykładów konwersatoryjnych. Tematy podejmowane na zajęciach mają przygotować studentów do myślenia i działania zgodnie z prawidłowościami pedagogicznymi, uwzględniając najnowszą wiedzę na temat kształcenia i wychowania w placówkach oświatowych. Pojęcia, teorie i koncepcje dyskutowane na wykładach mają służyć analizie i interpretacji zjawisk pedagogicznych, przygotowania opisu tych zjawisk oraz planowaniu pracy dydaktycznej i wychowawczej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)