Ewolucja Ziemi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W2-KIER-112 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ewolucja Ziemi |
Jednostka: | Wydział Nauk Przyrodniczych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. geologii /stacjonarne I stopnia/ Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. geologii stosowanej /stacjonarne I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Boczarowski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Boczarowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | 01. Egzamin pisemny. Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali. Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4. Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej. 02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji. 03. Skala ocen jest klasyczna. |
|
Pełny opis: |
FORMA Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online. ODBIORCA Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych. Tytuł cyklu: Listy z przeszłości Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin) CELE EDUKACYJNE. Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego. W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty. Autor odnosi się do: astronomii; astrofizyki; kosmogonii; filozofii nauk przyrodniczych; chemii; fizyki; matematyki; biologii; antropologii; paleoantropologii; paleontologii; paleoklimatologii; geomorfologii; paleogeografii; medycyny; genetyki; geografii; demografii; archeologii; historii; kultury; etnografii; i wielu innych dziedzin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Boczarowski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Boczarowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | 01. Egzamin pisemny. Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali. Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4. Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej. 02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji. 03. Skala ocen jest klasyczna. |
|
Pełny opis: |
FORMA Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online. ODBIORCA Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych. Tytuł cyklu: Listy z przeszłości Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin) CELE EDUKACYJNE. Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego. W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty. Autor odnosi się do: astronomii; astrofizyki; kosmogonii; filozofii nauk przyrodniczych; chemii; fizyki; matematyki; biologii; antropologii; paleoantropologii; paleontologii; paleoklimatologii; geomorfologii; paleogeografii; medycyny; genetyki; geografii; demografii; archeologii; historii; kultury; etnografii; i wielu innych dziedzin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Boczarowski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Boczarowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | 01. Egzamin pisemny. Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali. Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4. Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej. 02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji. 03. Skala ocen jest klasyczna. |
|
Pełny opis: |
FORMA Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online. ODBIORCA Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych. Tytuł cyklu: Listy z przeszłości Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin) CELE EDUKACYJNE. Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego. W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty. Autor odnosi się do: astronomii; astrofizyki; kosmogonii; filozofii nauk przyrodniczych; chemii; fizyki; matematyki; biologii; antropologii; paleoantropologii; paleontologii; paleoklimatologii; geomorfologii; paleogeografii; medycyny; genetyki; geografii; demografii; archeologii; historii; kultury; etnografii; i wielu innych dziedzin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.