Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ewolucja Ziemi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W2-KIER-112
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ewolucja Ziemi
Jednostka: Wydział Nauk Przyrodniczych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. geologii /stacjonarne I stopnia/
Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. geologii stosowanej /stacjonarne I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Boczarowski
Prowadzący grup: Andrzej Boczarowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

01. Egzamin pisemny.

Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali.

Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4.

Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej.


02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji.


03. Skala ocen jest klasyczna.

Pełny opis:

FORMA

Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online.

ODBIORCA

Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych.

Tytuł cyklu: Listy z przeszłości

Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat

Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin)

CELE EDUKACYJNE.

Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego.

W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty.

Autor odnosi się do:

astronomii;

astrofizyki;

kosmogonii;

filozofii nauk przyrodniczych;

chemii;

fizyki;

matematyki;

biologii;

antropologii;

paleoantropologii;

paleontologii;

paleoklimatologii;

geomorfologii;

paleogeografii;

medycyny;

genetyki;

geografii;

demografii;

archeologii;

historii;

kultury;

etnografii;

i wielu innych dziedzin

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Boczarowski
Prowadzący grup: Andrzej Boczarowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

01. Egzamin pisemny.

Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali.

Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4.

Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej.


02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji.


03. Skala ocen jest klasyczna.

Pełny opis:

FORMA

Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online.

ODBIORCA

Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych.

Tytuł cyklu: Listy z przeszłości

Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat

Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin)

CELE EDUKACYJNE.

Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego.

W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty.

Autor odnosi się do:

astronomii;

astrofizyki;

kosmogonii;

filozofii nauk przyrodniczych;

chemii;

fizyki;

matematyki;

biologii;

antropologii;

paleoantropologii;

paleontologii;

paleoklimatologii;

geomorfologii;

paleogeografii;

medycyny;

genetyki;

geografii;

demografii;

archeologii;

historii;

kultury;

etnografii;

i wielu innych dziedzin

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Boczarowski
Prowadzący grup: Andrzej Boczarowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

01. Egzamin pisemny.

Studenci składają jednocześnie egzamin w tej samej sali.

Polega on na napisaniu samodzielnego eseju w ciągu 60 minut, o objętości jednej strony A4.

Studenci wybierają sobie jeden temat z dziesięciu wyświetlonych na ekranie w sali egzaminacyjnej.


02. Sposób wykonania pracy zostanie wyczerpująco omówiony podczas specjalnych konsultacji.


03. Skala ocen jest klasyczna.

Pełny opis:

FORMA

Multimedialny spektakl naukowy z podkładem muzycznym i narracją autora. W zależności od sytuacji epidemicznej materiał zostanie zaprezentowany na żywo lub online.

ODBIORCA

Materiał spolaryzowany będzie w stronę studentów z kierunków związanych z naukami o Ziemi, ale w zasadzie z materiału może korzystać także każdy student o dowolnych zainteresowaniach w tym humanistycznych.

Tytuł cyklu: Listy z przeszłości

Tytuł wykładu: Jak zaludniliśmy Świat

Czas trwania: 15 godzin wykładów (3 spotkania po 5 godzin)

CELE EDUKACYJNE.

Wykład ma za zadanie promocję Wydziału Nauk Przyrodniczych oraz studiowania na innych wydziałach pokrewnych. Ma to być zachęta do zaprzyjaźnienia się z naukami przyrodniczymi. Wykład wskazuje także jakie dziedziny można u nas studiować i do poszukania własnej drogi rozwoju naukowego.

W klasycznym ujęciu programowym nauczamy młode pokolenia biologii, geografii czy fizyki. To pomaga usystematyzować zdobywaną wiedzę. Jednakże otaczający nas Świat nie dzieli się na przedmioty i nie działa w ten sposób. Porównując można powiedzieć, że przekazujemy „wiedzę o drzewach”, a otaczający nas Świat to raczej „las”. Zaproponowany styl jest próbą naukowej syntezy przedstawiającej paleodemografię w relacji z innymi naukami, pokazującej jakie są konsekwencje gdy wszystkie dyscypliny działają razem. Nie są rozpatrywane tutaj zagadnienia podręcznikowe, ale problemy przyrodnicze, pokazujące wzajemne zależności opisywane klasycznie przez poszczególne przedmioty.

Autor odnosi się do:

astronomii;

astrofizyki;

kosmogonii;

filozofii nauk przyrodniczych;

chemii;

fizyki;

matematyki;

biologii;

antropologii;

paleoantropologii;

paleontologii;

paleoklimatologii;

geomorfologii;

paleogeografii;

medycyny;

genetyki;

geografii;

demografii;

archeologii;

historii;

kultury;

etnografii;

i wielu innych dziedzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)