Podstawy mykologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W2-S1BI19-1BL-68A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy mykologii |
Jednostka: | Wydział Nauk Przyrodniczych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN K
L
L
L
K
L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Rostański | |
Prowadzący grup: | Barbara Fojcik, Teresa Nowak, Łukasz Radosz, Adam Rostański, Karolina Ryś, Mariusz Wierzgoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z laboratorium (0,7) i z konwersatorium (0,3). Ocena końcowa z laboratorium jest średnią ważoną z ocen obydwu sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Ocena z konwersatorium uzyskana jest na podstawie aktywności na konwersatorium i oceny ze sprawdzianu pisemnego. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie z każdej z form zajęć oceny pozytywnej. |
|
Pełny opis: |
Świat grzybów jest współcześnie mało znany i rzadko omawiany w programach studiów licencjackich. Ta niezwykle bogata grupa organizmów ma duże znaczenie dla funkcjonowania przyrody. Bez funkcjonowania grzybów saprofitycznych niemożliwy byłby właściwy rozkład materii organicznej i jej obieg w przyrodzie. Grzyby stanowią niezwykle ważny element ekosystemu globalnego. Grzyby zlichenizowane (porosty) grają znaczną rolę w pierwotnych stadiach sukcesji na obszarach wysokogórskich i klimacie chłodnym wchodzą w skład formacji roślinnej – tundry. Wszystkie wymienione grupy organizmów mają wielkie znaczenie dla człowiek oraz dla funkcjonowania ekosystemu globalnego. Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta: (1) wiedzy obejmującej znajomość pojęć dotyczących grzybów, organizmów grzybopodobnych i porostów. (2) umiejętności rozpoznawania i nazywania ważnych grup organizmów grzybowych i grzybopodobnych (jak m.in. śluzorośla, lęgniaki, sprzężniaki, skoczkowce, workowce, podstawczaki oraz porosty); (3) umiejętności wykorzystania zgromadzonej na ten temat wiedzy (4) wiedzy na temat roli tej grupy organizmów dla człowieka oraz zagrożeń jakie mogą one powodować. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ K
K
PT L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Rostański | |
Prowadzący grup: | Barbara Fojcik, Łukasz Radosz, Adam Rostański, Karolina Ryś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z laboratorium (0,7) i z konwersatorium (0,3). Ocena końcowa z laboratorium jest średnią ważoną z ocen obydwu sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Ocena z konwersatorium uzyskana jest na podstawie aktywności na konwersatorium i oceny ze sprawdzianu pisemnego. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie z każdej z form zajęć oceny pozytywnej. |
|
Pełny opis: |
Świat grzybów jest współcześnie mało znany i rzadko omawiany w programach studiów licencjackich. Ta niezwykle bogata grupa organizmów ma duże znaczenie dla funkcjonowania przyrody. Bez funkcjonowania grzybów saprofitycznych niemożliwy byłby właściwy rozkład materii organicznej i jej obieg w przyrodzie. Grzyby stanowią niezwykle ważny element ekosystemu globalnego. Grzyby zlichenizowane (porosty) grają znaczną rolę w pierwotnych stadiach sukcesji na obszarach wysokogórskich i klimacie chłodnym wchodzą w skład formacji roślinnej – tundry. Wszystkie wymienione grupy organizmów mają wielkie znaczenie dla człowiek oraz dla funkcjonowania ekosystemu globalnego. Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta: (1) wiedzy obejmującej znajomość pojęć dotyczących grzybów, organizmów grzybopodobnych i porostów. (2) umiejętności rozpoznawania i nazywania ważnych grup organizmów grzybowych i grzybopodobnych (jak m.in. śluzorośla, lęgniaki, sprzężniaki, skoczkowce, workowce, podstawczaki oraz porosty); (3) umiejętności wykorzystania zgromadzonej na ten temat wiedzy (4) wiedzy na temat roli tej grupy organizmów dla człowieka oraz zagrożeń jakie mogą one powodować. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ K
K
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Rostański | |
Prowadzący grup: | Barbara Fojcik, Adam Rostański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z laboratorium (0,7) i z konwersatorium (0,3). Ocena końcowa z laboratorium jest średnią ważoną z ocen obydwu sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Ocena z konwersatorium uzyskana jest na podstawie aktywności na konwersatorium i oceny ze sprawdzianu pisemnego. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie z każdej z form zajęć oceny pozytywnej. |
|
Pełny opis: |
Świat grzybów jest współcześnie mało znany i rzadko omawiany w programach studiów licencjackich. Ta niezwykle bogata grupa organizmów ma duże znaczenie dla funkcjonowania przyrody. Bez funkcjonowania grzybów saprofitycznych niemożliwy byłby właściwy rozkład materii organicznej i jej obieg w przyrodzie. Grzyby stanowią niezwykle ważny element ekosystemu globalnego. Grzyby zlichenizowane (porosty) grają znaczną rolę w pierwotnych stadiach sukcesji na obszarach wysokogórskich i klimacie chłodnym wchodzą w skład formacji roślinnej – tundry. Wszystkie wymienione grupy organizmów mają wielkie znaczenie dla człowiek oraz dla funkcjonowania ekosystemu globalnego. Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta: (1) wiedzy obejmującej znajomość pojęć dotyczących grzybów, organizmów grzybopodobnych i porostów. (2) umiejętności rozpoznawania i nazywania ważnych grup organizmów grzybowych i grzybopodobnych (jak m.in. śluzorośla, lęgniaki, sprzężniaki, skoczkowce, workowce, podstawczaki oraz porosty); (3) umiejętności wykorzystania zgromadzonej na ten temat wiedzy (4) wiedzy na temat roli tej grupy organizmów dla człowieka oraz zagrożeń jakie mogą one powodować. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.