Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W2-S2BI19-2BL-141
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia
Jednostka: Wydział Nauk Przyrodniczych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Turska
Prowadzący grup: Elżbieta Turska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową składa się średnia ocen z zajęć konwersatoryjnych (laboratoryjnych) oraz z wykładu (ocena z egzaminu).

Pełny opis:

Celem modułu jest wyposażenie studenta w podstawy wiedzy psychologicznej niezbędne do uzyskania ogólnego przygotowania psychologiczno-pedagogicznego. Student zapoznaje się z podstawowymi koncepcjami psychologicznymi pozwalającymi na rozumienie zachowania się człowieka, na rozumienie różnic indywidualnych. Poznaje podstawowe pojęcia psychologii (spostrzeganie, procesy poznawcze, myślenie, uczenie się i pamięć, motywacje, zdolności i uzdolnienia). Student poznaje kontekst pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapoznaje się z modelami rozwoju, czynnikami i fazami rozwoju. Poznaje podstawy pomocy psychologicznej i wychowawczej możliwe do realizowania w środowisku szkolnym. Uczy się konstruować i oceniać klasowe i szkolne programy promujące zdrowie, a także programy profilaktyczne.

Uwagi:

Moduł obejmuje zajęcia wykładowe oraz zajęcia konwersatoryjne (laboratoryjne).

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mateusiak
Prowadzący grup: Joanna Mateusiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen:

- z laboratoriów (kolokwia, aktywność, frekwencja)

- z wykładów (test egzaminacyjny), ustalana zgodnie z zasadą:

3,00-3,49 - dostateczny (3,0)

3,50-3,74 - plus dostateczny (3,5)

3,75-4,24 - dobry (4,0)

4,25-4,74 - plus dobry (4,5)

4,75-5,00 - bardzo dobry (5,0)


Pełny opis:

W ramach modułu realizowane są podstawowe treści z zakresu psychologii niezbędne do uzyskania ogólnego przygotowania psychologicznego do pracy w zawodzie nauczyciela (zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r.) Celem merytorycznym zajęć jest wprowadzenie studentów w podstawową problematykę oraz terminologię psychologiczną, zapoznanie z głównymi koncepcjami, dziedzinami i pojęciami psychologii, ukazanie jej znaczenia dla rozumienia funkcjonowania człowieka. Praktycznym celem zajęć jest dostarczenie wiedzy psychologicznej, która stanowić będzie bazę dla kształtowania umiejętności kluczowych dla wspierania wszechstronnego i prawidłowego rozwoju ucznia, dla rozpoznawania i rozwoju własnych zasobów, a także zdobycia umiejętności planowania i organizacji efektywnej pracy profilaktyczno-wychowawczej.

Uwagi:

Na Platformie Moodle https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=230 zamieszczane będą materiały do zajęć (konspekty wykładów, konspekty porządkujące wybrane zagadnienia analizowane w trakcie laboratoriów, wybrane materiały do samodzielnej analizy). Udostępnione materiały mogą być przez studentów wykorzystywane tylko na potrzeby zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)