Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia komunikowania masowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-DK-S2-PKM20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia komunikowania masowego
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Pawlas
Prowadzący grup: Sabina Pawlas, Patrycja Szostok-Nowacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą do zaliczenia modułu są:

Pozytywna ocena z ćwiczeń

Pozytywna ocena z egzaminu


Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy:

Ocena z egzaminu (50%)

Ocena z ćwiczeń (50%)


Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ

do 3,25 – dostateczny;

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry;

4,26 do 4,60 – dobry plus;

powyżej 4,61 – bardzo dobry


Pełny opis:

Psychologia komunikowania masowego to moduł pogłębiający wiedzę studentów na temat złożonych procesów i zjawisk psychologicznych dotyczących jednostek, interakcji międzyludzkich oraz zachowań społecznych rozpatrywanych w kontekście komunikowania masowego. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności opisu, wyjaśnienia i analizy wielowymiarowego oddziaływania komunikacji masowej na sferę poznawczą, obszar emocji i zachowań jej odbiorców. W trakcie kursu studenci uzyskują wiedzę na temat psychologicznych aspektów funkcjonowania nadawcy komunikacji masowej i procesu konstruowania treści przekazów. Poznanie teorii i badań empirycznych z obszaru psychologii społecznej stanowi podstawę kształtowania umiejętności krytycznej analizy mechanizmów leżących u podstaw oddziaływania komunikacji masowej na różne obszary życia jednostek, grup, społeczności.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Pawlas
Prowadzący grup: Sabina Pawlas, Patrycja Szostok-Nowacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą do zaliczenia modułu są:

Pozytywna ocena z ćwiczeń

Pozytywna ocena z egzaminu


Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy:

Ocena z egzaminu (50%)

Ocena z ćwiczeń (50%)


Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ

do 3,25 – dostateczny;

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry;

4,26 do 4,60 – dobry plus;

powyżej 4,61 – bardzo dobry


Pełny opis:

Psychologia komunikowania masowego to moduł pogłębiający wiedzę studentów na temat złożonych procesów i zjawisk psychologicznych dotyczących jednostek, interakcji międzyludzkich oraz zachowań społecznych rozpatrywanych w kontekście komunikowania masowego. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności opisu, wyjaśnienia i analizy wielowymiarowego oddziaływania komunikacji masowej na sferę poznawczą, obszar emocji i zachowań jej odbiorców. W trakcie kursu studenci uzyskują wiedzę na temat psychologicznych aspektów funkcjonowania nadawcy komunikacji masowej i procesu konstruowania treści przekazów. Poznanie teorii i badań empirycznych z obszaru psychologii społecznej stanowi podstawę kształtowania umiejętności krytycznej analizy mechanizmów leżących u podstaw oddziaływania komunikacji masowej na różne obszary życia jednostek, grup, społeczności.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)