Psychologia komunikowania masowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-DK-S2-PKM20 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia komunikowania masowego |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sabina Pawlas | |
Prowadzący grup: | Sabina Pawlas, Patrycja Szostok-Nowacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Podstawą do zaliczenia modułu są: Pozytywna ocena z ćwiczeń Pozytywna ocena z egzaminu Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy: Ocena z egzaminu (50%) Ocena z ćwiczeń (50%) Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ do 3,25 – dostateczny; 3,26 do 3,75 – dostateczny plus; 3,76 do 4,25 – dobry; 4,26 do 4,60 – dobry plus; powyżej 4,61 – bardzo dobry |
|
Pełny opis: |
Psychologia komunikowania masowego to moduł pogłębiający wiedzę studentów na temat złożonych procesów i zjawisk psychologicznych dotyczących jednostek, interakcji międzyludzkich oraz zachowań społecznych rozpatrywanych w kontekście komunikowania masowego. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności opisu, wyjaśnienia i analizy wielowymiarowego oddziaływania komunikacji masowej na sferę poznawczą, obszar emocji i zachowań jej odbiorców. W trakcie kursu studenci uzyskują wiedzę na temat psychologicznych aspektów funkcjonowania nadawcy komunikacji masowej i procesu konstruowania treści przekazów. Poznanie teorii i badań empirycznych z obszaru psychologii społecznej stanowi podstawę kształtowania umiejętności krytycznej analizy mechanizmów leżących u podstaw oddziaływania komunikacji masowej na różne obszary życia jednostek, grup, społeczności. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sabina Pawlas | |
Prowadzący grup: | Sabina Pawlas, Patrycja Szostok-Nowacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Podstawą do zaliczenia modułu są: Pozytywna ocena z ćwiczeń Pozytywna ocena z egzaminu Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy: Ocena z egzaminu (50%) Ocena z ćwiczeń (50%) Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ do 3,25 – dostateczny; 3,26 do 3,75 – dostateczny plus; 3,76 do 4,25 – dobry; 4,26 do 4,60 – dobry plus; powyżej 4,61 – bardzo dobry |
|
Pełny opis: |
Psychologia komunikowania masowego to moduł pogłębiający wiedzę studentów na temat złożonych procesów i zjawisk psychologicznych dotyczących jednostek, interakcji międzyludzkich oraz zachowań społecznych rozpatrywanych w kontekście komunikowania masowego. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności opisu, wyjaśnienia i analizy wielowymiarowego oddziaływania komunikacji masowej na sferę poznawczą, obszar emocji i zachowań jej odbiorców. W trakcie kursu studenci uzyskują wiedzę na temat psychologicznych aspektów funkcjonowania nadawcy komunikacji masowej i procesu konstruowania treści przekazów. Poznanie teorii i badań empirycznych z obszaru psychologii społecznej stanowi podstawę kształtowania umiejętności krytycznej analizy mechanizmów leżących u podstaw oddziaływania komunikacji masowej na różne obszary życia jednostek, grup, społeczności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.