Pedagogika społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PC-MJS-PS3-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika społeczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa będzie wypadkową oceny z ćwiczeń oraz egzaminu. Egzamin będzie miał formę ustną i będzie składał się z dwóch części. Pierwsza część to prezentacja portfolio przygotowanego w czasie trwania kursu przedmiotu (zawierającego: teksty wybranych artykułów prasowych z bieżących numerów opiniotwórczego tygodnika społeczno-politycznego "Polityka", z ich interpretacją – wskazaniem związku treści tekstu z pedagogiką społeczną; ewidencji (raportu) udziału w wybranym przedsięwzięciu o charakterze społeczno-kulturowym, o wymiarze edukacyjnym - wsparcia konkretnych sił społecznych). Druga część to wykazanie się znajomością treści prezentowanych podczas wykładów i ćwiczeń (odpowiedź na wylosowane pytania). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć (wykładu i ćwiczeń) jest wprowadzenie studentek we współczesny dyskurs pedagogiki społecznej (podstawy teoretyczne). Punktem wyjścia będzie powrót do źródeł, do myśli Heleny Radlińskiej (i spadkobierców jej myśli), próba przełożenia treści źródłowych na teraźniejszość, przestrzenie globalne i lokalne. Istotą kursu pedagogiki społecznej jest pobudzenie do refleksji nad wychowaniem jako procesem społecznym realizowanym w konkretnych realiach kulturowo-społeczno-politycznych; uświadomienie zagrożeń i konfliktów współczesnego świata. Jednym z priorytetowych celów jest rozbudzenie potrzeby samokształcenia oraz zmotywowanie do działania, wykazania się postawą twórczą/czynną konieczną, aby przetwarzać środowisko życia w imię wartości. |
|
Uwagi: |
Zajęcia o charakterze wykładu będą realizowane w formie zdalnej, on-line. Zajęcia o charakterze ćwiczeń będą realizowane w kontakcie bezpośrednim, stacjonarnie, przy ul. Grażyńskiego 53 w Katowicach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa będzie wypadkową oceny z ćwiczeń oraz egzaminu. Egzamin będzie miał formę ustną i będzie składał się z dwóch części. Pierwsza część to prezentacja portfolio przygotowanego w czasie trwania kursu przedmiotu (zawierającego: teksty wybranych artykułów prasowych z bieżących numerów opiniotwórczego tygodnika społeczno-politycznego "Polityka", z ich interpretacją – wskazaniem związku treści tekstu z pedagogiką społeczną; ewidencji (raportu) udziału w wybranym przedsięwzięciu o charakterze społeczno-kulturowym, o wymiarze edukacyjnym - wsparcia konkretnych sił społecznych). Druga część to wykazanie się znajomością treści prezentowanych podczas wykładów i ćwiczeń (odpowiedź na wylosowane pytania). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć (wykładu i ćwiczeń) jest wprowadzenie studentek we współczesny dyskurs pedagogiki społecznej (podstawy teoretyczne). Punktem wyjścia będzie powrót do źródeł, do myśli Heleny Radlińskiej (i spadkobierców jej myśli), próba przełożenia treści źródłowych na teraźniejszość, przestrzenie globalne i lokalne. Istotą kursu pedagogiki społecznej jest pobudzenie do refleksji nad wychowaniem jako procesem społecznym realizowanym w konkretnych realiach kulturowo-społeczno-politycznych; uświadomienie zagrożeń i konfliktów współczesnego świata. Jednym z priorytetowych celów jest rozbudzenie potrzeby samokształcenia oraz zmotywowanie do działania, wykazania się postawą twórczą/czynną konieczną, aby przetwarzać środowisko życia w imię wartości. |
|
Uwagi: |
Zajęcia o charakterze wykładu będą realizowane w formie zdalnej, on-line. Zajęcia o charakterze ćwiczeń będą realizowane w kontakcie bezpośrednim, stacjonarnie, przy ul. Grażyńskiego 53 w Katowicach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT W
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ivana Batarelo Kokić, Monika Frania, Sabina Pawlik | |
Prowadzący grup: | Ivana Batarelo Kokić, Monika Frania, Teresa Wilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.