Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PC-MJS-PS3-21 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną 1 |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: test pisemny, opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, prezentacja wybranej metody pracy. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń (ocena z projektu indywidualnego i aktywności) oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub egzaminu należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie sylwetki osób z umiarkowaną i znaczna niepełnosprawnością intelektualna oraz przygotowanie do pracy edukacyjnej z ta grupą osób z niepełnosprawnością. W szczególności: - Charakterystyka psychologiczno-pedagogiczna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, - Diagnoza pedagogiczna określająca stan potrzeb i możliwości dzieci i młodzieży głębiej niepełnosprawnych intelektualnie, - System edukacji osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, - Cele zadania oraz organizacja szkoły specjalnej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną, - Analiza podstawy programowej, - Rola i miejsce poszczególnych przedmiotów w procesie edukacji, - Planowanie pracy dydaktycznej i rewalidacyjnej, - Metody i techniki nauczania, - Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, - Sposoby oceniania osiągnięć uczniów, - Współpraca szkoły specjalnej z rodzicami – formy współpracy, pedagogizacja rodziców, - Możliwości integracji społecznej i edukacyjnej osób z umiarkowaną i ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: test pisemny, opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, prezentacja wybranej metody pracy. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń (ocena z projektu indywidualnego i aktywności) oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub egzaminu należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu przyswoi sobie umiejętność opracowania tygodniowego i miesięcznego planu pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student wykonana pomoce dydaktyczne przydatne do prowadzenia zajęć. |
|
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/88354/ |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: test pisemny, opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, prezentacja wybranej metody pracy. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń (ocena z projektu indywidualnego i aktywności) oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub egzaminu należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu przyswoi sobie umiejętność opracowania tygodniowego i miesięcznego planu pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student wykonana pomoce dydaktyczne przydatne do prowadzenia zajęć. |
|
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/88354/ |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: test pisemny, wykonanie zadań zespołowych (operacjonalizacja celów nauczania, opracowanie miesięcznego oraz tygodniowego rozkładu treści nauczania, IPET-u), prezentacja wybranej metody pracy, projektowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych dla uczniów/nauczycieli. Oceniane będą: stopień znajomości terminologii i podstawowych zagadnień z zakresu metodyki nauczania osób z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną, umiejętność prezentacji własnego stanowiska i argumentacji (odwołanie się do literatury przedmiotu, prezentacja i ocena praktycznych rozwiązań).Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń (ocena z projektu indywidualnego i aktywności) oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub zaliczenia należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu przyswoi sobie umiejętność opracowania tygodniowego i miesięcznego planu pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student wykonana pomoce dydaktyczne przydatne do prowadzenia zajęć. |
|
Uwagi: |
https://informator.us.edu.pl/modules/88354/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.