Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki leczniczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PC-MJS2-PS-3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki leczniczej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Moczia
Prowadzący grup: Krystyna Moczia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń.

Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości).

Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z trzech ocen cząstkowych).



Pełny opis:

Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych.

Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja (niskorosłość karłowata), białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (i inny brak kończyn), gigantyzm, mukowiscydoza, zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia), przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle.

Uwagi:

ZAJĘCIA ZDALNE

Zajęcia prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość, realizowane na platformie MS Teams. Wykorzystanie elementów metody i narzędzi myślenia projektowego Design Thinking oraz wybranych zagadnień marketingu naukowego w tym zagadnień OpenAccess

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Moczia
Prowadzący grup: Krystyna Moczia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń.

Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości).

Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z trzech ocen cząstkowych).



Pełny opis:

Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych.

Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja (niskorosłość karłowata), białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (i inny brak kończyn), gigantyzm, mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, depresja. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle.

Uwagi:

ZAJĘCIA ZDALNE

Zajęcia prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość, realizowane na platformie MS Teams. Wykorzystanie elementów metody i narzędzi myślenia projektowego Design Thinking oraz wybranych zagadnień marketingu naukowego w tym zagadnień OpenAccess (kompetencje nabyte ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach” POWER Działanie 3.5).

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Moczia
Prowadzący grup: Krystyna Moczia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń.

Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości).

Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z ocen cząstkowych).



Pełny opis:

Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych.

Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja, białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (inny brak kończyn w tym amputacje), mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia, ortoreksja), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, stany depresyjne. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle.

Uwagi:

Omawiane choroby/zespoły chorobowe do wyboru przez zespół studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Moczia
Prowadzący grup: Krystyna Moczia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń.

Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości).

Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z ocen cząstkowych).



Pełny opis:

Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych.

Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja, białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (inny brak kończyn w tym amputacje), mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia, ortoreksja), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, stany depresyjne. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle.

Uwagi:

Omawiane choroby/zespoły chorobowe do wyboru przez zespół studentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)