Podstawy pedagogiki leczniczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PC-MJS2-PS-3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki leczniczej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Moczia | |
Prowadzący grup: | Krystyna Moczia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń. Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości). Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z trzech ocen cząstkowych). |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych. Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja (niskorosłość karłowata), białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (i inny brak kończyn), gigantyzm, mukowiscydoza, zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia), przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA ZDALNE Zajęcia prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość, realizowane na platformie MS Teams. Wykorzystanie elementów metody i narzędzi myślenia projektowego Design Thinking oraz wybranych zagadnień marketingu naukowego w tym zagadnień OpenAccess |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Moczia | |
Prowadzący grup: | Krystyna Moczia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń. Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości). Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z trzech ocen cząstkowych). |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych. Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja (niskorosłość karłowata), białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (i inny brak kończyn), gigantyzm, mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, depresja. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA ZDALNE Zajęcia prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość, realizowane na platformie MS Teams. Wykorzystanie elementów metody i narzędzi myślenia projektowego Design Thinking oraz wybranych zagadnień marketingu naukowego w tym zagadnień OpenAccess (kompetencje nabyte ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach” POWER Działanie 3.5). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Moczia | |
Prowadzący grup: | Krystyna Moczia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń. Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości). Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z ocen cząstkowych). |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych. Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja, białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (inny brak kończyn w tym amputacje), mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia, ortoreksja), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, stany depresyjne. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle. |
|
Uwagi: |
Omawiane choroby/zespoły chorobowe do wyboru przez zespół studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Moczia | |
Prowadzący grup: | Krystyna Moczia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu: średnia oceny z wykładów i ćwiczeń. Wykład zaliczenie z oceną (test wiadomości). Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z ocen cząstkowych). |
|
Pełny opis: |
Uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym i/lub z niepełnosprawnością ruchową. Pojęcie choroby przewlekłej. Epidemiologia chorób i urazowości wśród dzieci i młodzieży. Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb osób chorujących przewlekle. Mechanizmy obronne w chorobie. Straty i zyski w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym. Efekt placebo. Środowiska wychowawcze i wspierające osób chorujących przewlekle i/lub z dysfunkcją narządu ruchu. Najnowsze tendencje w rehabilitacji dzieci przewlekle chorych. Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej (np. alergia, astma, achondroplazja, białaczka, celiakia, choroba reumatyczna, cukrzyca, amelie i fokomelie (inny brak kończyn w tym amputacje), mukowiscydoza, przewlekła niewydolność nerek, nadczynność tarczycy, padaczka, wrodzone wady serca, zanik mięśni. Zaburzenia odżywiania (otyłość, anoreksja, bulimia, ortoreksja), zaburzenia psychotyczne, zaburzenia lękowe, stany depresyjne. Swoiste i wspólne aspekty pracy z uczniem chorującym przewlekle. |
|
Uwagi: |
Omawiane choroby/zespoły chorobowe do wyboru przez zespół studentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.