Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PC-MJS2-PS-8 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: egzamin pisemny, test, projekt indywidualny pracy terapeutycznej. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub egzaminu należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Jego celami są: • dostarczenie wiedzy na temat funkcjonowania społecznego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, • poznanie metod terapeutycznych autyzmu ze względu na cel, stopień dyrektywności, dowody naukowe, • dostarczenie wiedzy na temat modeli pracy dyrektywnej, • kształtowanie umiejętności planowania pracy terapeutycznej w oparciu o modele odwołujące się do podejścia dyrektywnego, • kształtowanie profesjonalizmu w działaniu i odpowiedzialności za osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Bobik | |
Prowadzący grup: | Bogumiła Bobik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zastosowane metody oceny: egzamin pisemny, test, projekt indywidualny pracy terapeutycznej. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń oraz ocena z egzaminu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń lub egzaminu należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu. |
|
Pełny opis: |
Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Jego celami są: • dostarczenie wiedzy na temat funkcjonowania społecznego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, • poznanie metod terapeutycznych autyzmu ze względu na cel, stopień dyrektywności, dowody naukowe, • dostarczenie wiedzy na temat modeli pracy dyrektywnej, • kształtowanie umiejętności planowania pracy terapeutycznej w oparciu o modele odwołujące się do podejścia dyrektywnego, • kształtowanie profesjonalizmu w działaniu i odpowiedzialności za osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.