Fakultet 1- Środowisko lokalne w procesie edukacyjnym dzieci w wieku przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-EWP-N2-FAK14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet 1- Środowisko lokalne w procesie edukacyjnym dzieci w wieku przedszkolnym |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Watoła | |
Prowadzący grup: | Anna Watoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej. (oceny: 5; 4,5; 4; 3,5 ;3 ,2). 1. Ocena obejmuje projekt edukacyjny wraz z teoretycznym opisem i przedstawienie go na forum grupy ćwiczeniowej. Projekt może mieć formę prezentacji multimedialnej, opracowanie indywidualnie lub w parach. 2. Aktywność oraz frekwencja na zajęciach - znajomość i umiejętność odwołania się podstawowej literatury przedmiotu w podejmowanych dyskusjach merytorycznych. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje zagadnienia dotyczące opanowania przez studenta wiedzy i umiejętności określania szans dla rozwoju placówki przedszkolnej. Student zapoznaje się z możliwością przygotowania i zorganizowania promocji wybranego przedszkola, integracja placówki przedszkola ze środowiskiem lokalnym, promowanie osiągnięć placówki; jej wychowanków i nauczycieli, pozyskiwanie środków finansowych, partnerów do projektów edukacyjnych, stymulowanie rozwoju psychospołecznego dzieci, włączanie rodziców w życie poszczególnych grup wiekowych funkcjonujących w placówce. Nabywanie umiejętności diagnozowania środowiska lokalnego przez pryzmat możliwości współpracy na rzecz placówki i środowiska lokalnego. Przedmiot obejmuje zagadnienia dotyczące: Specyfika placówki i środowiska lokalnego Szanse dla rozwoju placówki przedszkola. Formy i możliwości promocji placówki, promowanie osiągnięć placówki; jej wychowanków i nauczycieli. Integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym. Metody pozyskiwanie środków finansowych, partnerów do projektów edukacyjnych. Umiejętności diagnozowania środowiska lokalnego przez pryzmat możliwości współpracy na rzecz placówki przedszkolnej i środowiska lokalnego. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.