Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna z dzieckiem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-EWP-S2-KID
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja interpersonalna z dzieckiem
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łobos
Prowadzący grup: Alicja Gałązka, Anna Łobos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa jest średnią ocen z aktywności/ regularnego przygotowywania się do zajęć (ocena na każdych zajęciach) oraz testu końcowego (na ostatnich zajęciach).

Ocena obejmuje wiedzę i umiejętności z systematycznie omawianej tematyki na zajęciach; oceny niedostateczne brane do średniej.


Pełny opis:

Pojęcie języka. Kultura języka a komunikacja językowa. Komunikacja z dzieckiem.

Komunikacja z dzieckiem na przykładzie podręcznika - strategie nadawczo-odbiorcze.

Typ kontaktu i społeczne role w komunikacji z dzieckiem. Zagadnienia z socjolingwistyki: porozumiewanie się nauczyciela i ucznia – wzory i antywzory (język mówiony i pisany, typ kontaktu, poprawność językowa, rola autorytetu kulturalnego, społeczne role w komunikacji z dzieckiem, odmiany stylistyczne polszczyzny w komunikacji dziecka i dorosłego, metajęzyk).

Dom i szkoła - społeczne i historyczne uwarunkowania zachowań językowych.

Rozmowa, zabawa, nauka i wychowanie - typologia uwzględniająca komunikację z dzieckiem na przykładzie wybranej lektury (np. Tułaczych dzieci H. Ordonówny).

Akty mowy, funkcje języka, tekstu i wypowiedzi z punktu widzenia dorosłego i dziecka.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łobos
Prowadzący grup: Anna Łobos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa jest średnią ocen z aktywności/ regularnego przygotowywania się do zajęć (ocena na każdych zajęciach) oraz testu końcowego (na ostatnich zajęciach).

Ocena obejmuje wiedzę i umiejętności z systematycznie omawianej tematyki na zajęciach; oceny niedostateczne brane do średniej.


Pełny opis:

Pojęcie języka. Kultura języka a komunikacja językowa. Komunikacja z dzieckiem.

Komunikacja z dzieckiem na przykładzie podręcznika - strategie nadawczo-odbiorcze.

Typ kontaktu i społeczne role w komunikacji z dzieckiem. Zagadnienia z socjolingwistyki: porozumiewanie się nauczyciela i ucznia – wzory i antywzory (język mówiony i pisany, typ kontaktu, poprawność językowa, rola autorytetu kulturalnego, społeczne role w komunikacji z dzieckiem, odmiany stylistyczne polszczyzny w komunikacji dziecka i dorosłego, metajęzyk).

Dom i szkoła - społeczne i historyczne uwarunkowania zachowań językowych.

Rozmowa, zabawa, nauka i wychowanie - typologia uwzględniająca komunikację z dzieckiem na przykładzie wybranej lektury (np. Tułaczych dzieci H. Ordonówny).

Akty mowy, funkcje języka, tekstu i wypowiedzi z punktu widzenia dorosłego i dziecka.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)