Komunikacja interpersonalna z dzieckiem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-EWP-S2-KID |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna z dzieckiem |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łobos | |
Prowadzący grup: | Alicja Gałązka, Anna Łobos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią ocen z aktywności/ regularnego przygotowywania się do zajęć (ocena na każdych zajęciach) oraz testu końcowego (na ostatnich zajęciach). Ocena obejmuje wiedzę i umiejętności z systematycznie omawianej tematyki na zajęciach; oceny niedostateczne brane do średniej. |
|
Pełny opis: |
Pojęcie języka. Kultura języka a komunikacja językowa. Komunikacja z dzieckiem. Komunikacja z dzieckiem na przykładzie podręcznika - strategie nadawczo-odbiorcze. Typ kontaktu i społeczne role w komunikacji z dzieckiem. Zagadnienia z socjolingwistyki: porozumiewanie się nauczyciela i ucznia – wzory i antywzory (język mówiony i pisany, typ kontaktu, poprawność językowa, rola autorytetu kulturalnego, społeczne role w komunikacji z dzieckiem, odmiany stylistyczne polszczyzny w komunikacji dziecka i dorosłego, metajęzyk). Dom i szkoła - społeczne i historyczne uwarunkowania zachowań językowych. Rozmowa, zabawa, nauka i wychowanie - typologia uwzględniająca komunikację z dzieckiem na przykładzie wybranej lektury (np. Tułaczych dzieci H. Ordonówny). Akty mowy, funkcje języka, tekstu i wypowiedzi z punktu widzenia dorosłego i dziecka. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łobos | |
Prowadzący grup: | Anna Łobos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią ocen z aktywności/ regularnego przygotowywania się do zajęć (ocena na każdych zajęciach) oraz testu końcowego (na ostatnich zajęciach). Ocena obejmuje wiedzę i umiejętności z systematycznie omawianej tematyki na zajęciach; oceny niedostateczne brane do średniej. |
|
Pełny opis: |
Pojęcie języka. Kultura języka a komunikacja językowa. Komunikacja z dzieckiem. Komunikacja z dzieckiem na przykładzie podręcznika - strategie nadawczo-odbiorcze. Typ kontaktu i społeczne role w komunikacji z dzieckiem. Zagadnienia z socjolingwistyki: porozumiewanie się nauczyciela i ucznia – wzory i antywzory (język mówiony i pisany, typ kontaktu, poprawność językowa, rola autorytetu kulturalnego, społeczne role w komunikacji z dzieckiem, odmiany stylistyczne polszczyzny w komunikacji dziecka i dorosłego, metajęzyk). Dom i szkoła - społeczne i historyczne uwarunkowania zachowań językowych. Rozmowa, zabawa, nauka i wychowanie - typologia uwzględniająca komunikację z dzieckiem na przykładzie wybranej lektury (np. Tułaczych dzieci H. Ordonówny). Akty mowy, funkcje języka, tekstu i wypowiedzi z punktu widzenia dorosłego i dziecka. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.