Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-MJN-PPiW-MEWZP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Budniak, Magdalena Zrałek-Wolny
Prowadzący grup: Patrycja Wąglorz, Magdalena Zrałek-Wolny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ocen zajęć przygotowanych i przeprowadzonych przez studenta, frekwencja na zajęciach

Pełny opis:

1. Zapoznanie z podstawową wiedzą o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

2. Przypomnienie i utrwalenie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

3. Powtórzenie i utrwalenie wiedzy na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

4. Usystematyzowanie wiedzy na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania, sposobu konstruowania oceny opisowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

5. Prowadzenie obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, rozwijanie umiejętności ich analizy z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponuje rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

6. Ćwiczenie umiejętności wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy/klasy (J.1.2.U1.)

7. Rozwijanie umiejętności doboru, tworzenia, testowania i modyfikowania materiałów, środków oraz metod adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej do wskazanych/realizowanych zagadnień(J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

8. Ćwiczenie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarowania czasem zajęć oraz odpowiedzialnego organizowania wybranych elementów pracy pozaszkolnej ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

9. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz dbałość o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć z dziećmi (J.1.2.U1.)

10. Ćwiczenie umiejętności odpowiedniego reagowania na zachowania i postawy uczniów (J.1.2.K1.)

11. Kształtowanie umiejętności podejmowania i inicjowania współpracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej dla optymalnej organizacji zajęć (J.1.2.K1.)

Uwagi:

Opisane zadania są realizowane w każdym z semestrów praktyk, w zależności od bieżącej sytuacji w placówce, potrzeb uczniów, organizacji pracy czy realizowanych zagadnień i zadań

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Budniak, Magdalena Zrałek-Wolny
Prowadzący grup: Patrycja Młynek, Magdalena Zrałek-Wolny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ocen zajęć przygotowanych i przeprowadzonych przez studenta, frekwencja na zajęciach

Pełny opis:

1. Zapoznanie z podstawową wiedzą o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

2. Przypomnienie i utrwalenie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

3. Powtórzenie i utrwalenie wiedzy na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

4. Usystematyzowanie wiedzy na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania, sposobu konstruowania oceny opisowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

5. Prowadzenie obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, rozwijanie umiejętności ich analizy z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponuje rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

6. Ćwiczenie umiejętności wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy/klasy (J.1.2.U1.)

7. Rozwijanie umiejętności doboru, tworzenia, testowania i modyfikowania materiałów, środków oraz metod adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej do wskazanych/realizowanych zagadnień(J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

8. Ćwiczenie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarowania czasem zajęć oraz odpowiedzialnego organizowania wybranych elementów pracy pozaszkolnej ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

9. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz dbałość o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć z dziećmi (J.1.2.U1.)

10. Ćwiczenie umiejętności odpowiedniego reagowania na zachowania i postawy uczniów (J.1.2.K1.)

11. Kształtowanie umiejętności podejmowania i inicjowania współpracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej dla optymalnej organizacji zajęć (J.1.2.K1.)

Uwagi:

Opisane zadania są realizowane w każdym z semestrów praktyk, w zależności od bieżącej sytuacji w placówce, potrzeb uczniów, organizacji pracy czy realizowanych zagadnień i zadań

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Budniak, Magdalena Marekwia
Prowadzący grup: Karina Stępkowska, Patrycja Wąglorz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ocen zajęć przygotowanych i przeprowadzonych przez studenta, frekwencja na zajęciach

Pełny opis:

1. Zapoznanie z podstawową wiedzą o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

2. Przypomnienie i utrwalenie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

3. Powtórzenie i utrwalenie wiedzy na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

4. Usystematyzowanie wiedzy na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania, sposobu konstruowania oceny opisowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.)

5. Prowadzenie obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, rozwijanie umiejętności ich analizy z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponuje rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

6. Ćwiczenie umiejętności wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy/klasy (J.1.2.U1.)

7. Rozwijanie umiejętności doboru, tworzenia, testowania i modyfikowania materiałów, środków oraz metod adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej do wskazanych/realizowanych zagadnień(J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

8. Ćwiczenie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarowania czasem zajęć oraz odpowiedzialnego organizowania wybranych elementów pracy pozaszkolnej ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.)

9. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz dbałość o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć z dziećmi (J.1.2.U1.)

10. Ćwiczenie umiejętności odpowiedniego reagowania na zachowania i postawy uczniów (J.1.2.K1.)

11. Kształtowanie umiejętności podejmowania i inicjowania współpracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej dla optymalnej organizacji zajęć (J.1.2.K1.)

Uwagi:

Opisane zadania są realizowane w każdym z semestrów praktyk, w zależności od bieżącej sytuacji w placówce, potrzeb uczniów, organizacji pracy czy realizowanych zagadnień i zadań

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Budniak, Magdalena Marekwia
Prowadzący grup: Joanna Bulska, Karina Stępkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)