Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-MJN-PPiW-PPDZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Cabała, Ewelina Kawiak
Prowadzący grup: Agata Cabała, Ewelina Kawiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena z pobytu w poszczególnych placówkach jest ustalana na podstawie obecności studenta na zajęciach, jego aktywnym w nich udziale, realizacji prac zaplanowanej w danej instytucji do wykonania oraz wypełnienia i przekazania prowadzącemu dokumentacji z przebiegu praktyki. Podczas każdej wizyty w placówce Student jest zobligowany do wypełnienia raportu z praktyk wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. Na podstawie raportu Opiekun w placówce wystawia ocenę cząstkową. Oceny cząstkowe są zbierane przez Studentów na Karcie zaliczenia zajęć terenowych. Po odbyciu praktyki we wszystkich placówkach przewidzianych w ramach realizacji przedmiotu ocenę końcową wystawia opiekun zajęć terenowych. Ocena końcowa jest ustalana na postawie ocen cząstkowych zawartych w Karcie zaliczenia zajęć terenowych.

Pełny opis:

Przedmiot jest realizowany w formie zajęć terenowych. Studenci (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) mają możliwość zapoznania się ze specyfiką codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych.

Zajęcia są realizowane przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, bibliotece, placówkach kulturalnych, itd.

Celem zajęć jest pokazanie specyfiki pracy edukacyjnej w różnych placówkach pedagogicznych wspomagających rozwój dziecka. Zapoznanie się z celami, metodami, warunkami, stosowanymi środkami dydaktycznymi oraz uzyskiwanymi efektami kształcenia są doskonałą okazją dla studentów do zobaczenia możliwości uzupełniania nauki szkolnej dziecka w placówkach edukacji równoległej.

Uwagi:

Brak.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Cabała, Ewelina Kawiak
Prowadzący grup: Agata Cabała, Ewelina Kawiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena z pobytu w poszczególnych placówkach jest ustalana na podstawie obecności studenta na zajęciach, jego aktywnym w nich udziale, realizacji prac zaplanowanych w danej instytucji do wykonania oraz wypełnienia i przekazania prowadzącemu dokumentacji z przebiegu zajęć terenowych. Podczas każdej wizyty w placówce Student jest zobligowany do wypełnienia Arkusza oceny zajęć terenowych wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. Na podstawie wypełnionego Arkusza oceny zajęć terenowych Opiekun (nauczyciel akademicki) w placówce wystawia ocenę cząstkową. Oceny cząstkowe są zbierane przez Studentów na Karcie zaliczenia zajęć terenowych. Po odbyciu zajęć terenowych we wszystkich placówkach przewidzianych w ramach realizacji modułu ocenę końcową wystawia osoba odpowiedzialna za moduł (nauczyciel akademicki). Ocena końcowa jest ustalana na postawie ocen cząstkowych zawartych w Karcie zaliczenia zajęć terenowych.


Pełny opis:

Przedmiot jest realizowany w formie zajęć terenowych. Studenci (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) mają możliwość zapoznania się ze specyfiką codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych.

Zajęcia są realizowane przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, bibliotece, placówkach kulturalnych, itd.

Celem zajęć jest pokazanie specyfiki pracy edukacyjnej w różnych placówkach pedagogicznych wspomagających rozwój dziecka. Zapoznanie się z celami, metodami, warunkami, stosowanymi środkami dydaktycznymi oraz uzyskiwanymi efektami kształcenia są doskonałą okazją dla studentów do zobaczenia możliwości uzupełniania nauki szkolnej dziecka w placówkach edukacji równoległej.

Uwagi:

Brak.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Budniak, Ewelina Kawiak
Prowadzący grup: Agata Cabała, Ewelina Kawiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena z pobytu w poszczególnych placówkach jest ustalana na podstawie obecności studenta na zajęciach, jego aktywnym w nich udziale, realizacji prac zaplanowanych w danej instytucji do wykonania oraz wypełnienia i przekazania prowadzącemu dokumentacji z przebiegu zajęć terenowych. Podczas każdej wizyty w placówce Student jest zobligowany do wypełnienia Arkusza oceny zajęć terenowych wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. Na podstawie wypełnionego Arkusza oceny zajęć terenowych Opiekun (nauczyciel akademicki) w placówce wystawia ocenę cząstkową. Oceny cząstkowe są zbierane przez Studentów na Karcie zaliczenia zajęć terenowych. Po odbyciu zajęć terenowych we wszystkich placówkach przewidzianych w ramach realizacji modułu ocenę końcową wystawia osoba odpowiedzialna za moduł (nauczyciel akademicki). Ocena końcowa jest ustalana na postawie ocen cząstkowych zawartych w Karcie zaliczenia zajęć terenowych.


Pełny opis:

Przedmiot jest realizowany w formie zajęć terenowych. Studenci (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) mają możliwość zapoznania się ze specyfiką codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych.

Zajęcia są realizowane przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, bibliotece, placówkach kulturalnych, itd.

Celem zajęć jest pokazanie specyfiki pracy edukacyjnej w różnych placówkach pedagogicznych wspomagających rozwój dziecka. Zapoznanie się z celami, metodami, warunkami, stosowanymi środkami dydaktycznymi oraz uzyskiwanymi efektami kształcenia są doskonałą okazją dla studentów do zobaczenia możliwości uzupełniania nauki szkolnej dziecka w placówkach edukacji równoległej.

Uwagi:

Brak.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Cabała, Ewelina Kawiak, Magdalena Marekwia
Prowadzący grup: Agata Cabała, Ewelina Kawiak, Magdalena Marekwia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)