Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-MJN2-PPIW-7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Młynek
Prowadzący grup: Patrycja Młynek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty

Uwagi:

W cyklu kształcenia niezbędne są:

- wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej,

- wiedza z teorii wychowania,

- umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej,

- umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego,

- pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Młynek
Prowadzący grup: Patrycja Młynek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty

Uwagi:

W cyklu kształcenia niezbędne są:

- wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej,

- wiedza z teorii wychowania,

- umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej,

- umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego,

- pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Młynek
Prowadzący grup: Patrycja Młynek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty

Uwagi:

W cyklu kształcenia niezbędne są:

- wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej,

- wiedza z teorii wychowania,

- umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej,

- umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego,

- pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Młynek
Prowadzący grup: Patrycja Młynek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty

Uwagi:

W cyklu kształcenia niezbędne są:

- wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej,

- wiedza z teorii wychowania,

- umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej,

- umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego,

- pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)