Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJN2-PPIW-7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Młynek | |
Prowadzący grup: | Patrycja Młynek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty |
|
Uwagi: |
W cyklu kształcenia niezbędne są: - wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej, - wiedza z teorii wychowania, - umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej, - umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego, - pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Młynek | |
Prowadzący grup: | Patrycja Młynek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty |
|
Uwagi: |
W cyklu kształcenia niezbędne są: - wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej, - wiedza z teorii wychowania, - umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej, - umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego, - pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Młynek | |
Prowadzący grup: | Patrycja Młynek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty |
|
Uwagi: |
W cyklu kształcenia niezbędne są: - wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej, - wiedza z teorii wychowania, - umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej, - umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego, - pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Młynek | |
Prowadzący grup: | Patrycja Młynek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Podczas realizacji zajęć z przedmiotu diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty |
|
Uwagi: |
W cyklu kształcenia niezbędne są: - wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej, - wiedza z teorii wychowania, - umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej, - umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego, - pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.