Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJS-PPiW-BM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Dworak | |
Prowadzący grup: | Alina Dworak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | W ramach pisemnego egzaminu, studenci napiszą test na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
C
C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Dworak | |
Prowadzący grup: | Alina Dworak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz wyniku Egzaminu, obejmującego treści zarówno z ćwiczeń jak i wykładów. Egzamin odbędzie się w sesji egzaminacyjnej w terminie ustalonym przez wykładowcę i studentów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest otrzymanie oceny pozytywnej z ćwiczeń. W przypadku otrzymania z ćwiczeń oceny negatywnej (2,0) student w wyznaczonym przez wykładowcę terminie przystępuje do zaliczenia treści z ćwiczeń i przystępuje do egzaminu w sesji poprawkowej. Niezdany egzamin student poprawia w sesji poprawkowej. W tym przypadku ocena końcowa z modułu będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen. Egzamin odbędzie się w formie pisemnego testu, zawierającego pytania otwarte jak i zamknięte. |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
C
C
C
PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Dworak | |
Prowadzący grup: | Alina Dworak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz wyniku Egzaminu, obejmującego treści zarówno z ćwiczeń jak i wykładów. Egzamin odbędzie się w sesji egzaminacyjnej w terminie ustalonym przez wykładowcę i studentów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest otrzymanie oceny pozytywnej z ćwiczeń. W przypadku otrzymania z ćwiczeń oceny negatywnej (2,0) student w wyznaczonym przez wykładowcę terminie przystępuje do zaliczenia treści z ćwiczeń i przystępuje do egzaminu w sesji poprawkowej. Niezdany egzamin student poprawia w sesji poprawkowej. W tym przypadku ocena końcowa z modułu będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen. Egzamin odbędzie się w formie pisemnego testu, zawierającego pytania otwarte jak i zamknięte. |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. |
|
Uwagi: |
link do modułu : https://informator.us.edu.pl/modules/93429/ |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Dworak | |
Prowadzący grup: | Alina Dworak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz wyniku Egzaminu, obejmującego treści zarówno z ćwiczeń jak i wykładów. Egzamin odbędzie się w sesji egzaminacyjnej w terminie ustalonym przez wykładowcę i studentów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest otrzymanie oceny pozytywnej z ćwiczeń. W przypadku otrzymania z ćwiczeń oceny negatywnej (2,0) student w wyznaczonym przez wykładowcę terminie przystępuje do zaliczenia treści z ćwiczeń i przystępuje do egzaminu w sesji poprawkowej. Niezdany egzamin student poprawia w sesji poprawkowej. W tym przypadku ocena końcowa z modułu będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen. Egzamin odbędzie się w formie pisemnego testu, zawierającego pytania otwarte jak i zamknięte. |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. |
|
Uwagi: |
link do modułu : https://informator.us.edu.pl/modules/93429/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.