Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJS3-PPIW-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
C
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Krasoń | |
Prowadzący grup: | Natalia Jeżewska, Katarzyna Krasoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Krasoń | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Krasoń, Aleksandra Pyrzyk-Kuta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej ocen z wykładu (kolokwium - przy czym wynik kolokwium realizowanego z zakresu wykładów stanowi 60% ostatecznego rezultatu) ćwiczeń (pisemny projekt zajęć 20%, prezentacja ekspresyjna 10%, aktywność podczas dyskusji 10%). W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu genologii literatury dla dzieci stosowanej w edukacji na poziomie wczesnoszkolnym oraz w terapii. Celem zajęć jest zapoznanie studenta z dorobkiem lirycznym i prozatorskim literatury polskiej, zwłaszcza z tekstami niosącymi z sobą wartości wychowawcze oraz nacechowanymi terapeutycznie, które mogą stać się kanwą zajęć organizowanych w przedszkolu i klasach I-III. Aktywność podejmowana w ramach modułu winna przygotować studenta do dokonywania świadomego wyboru utworów – przykładów najwybitniejszych realizacji literackich polskich i zagranicznych oraz projektowania lekcji lekturowych, zmierzających do aktualizowania potencjału intelektualnego oraz kompetencji emocjonalnych własnych i wychowanka. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Krasoń | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Krasoń, Iwona Tomas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej ocen z wykładu (kolokwium - przy czym wynik kolokwium realizowanego z zakresu wykładów stanowi 60% ostatecznego rezultatu) ćwiczeń (pisemny projekt zajęć 20%, prezentacja ekspresyjna 10%, aktywność podczas dyskusji 10%). W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu genologii literatury dla dzieci stosowanej w edukacji na poziomie wczesnoszkolnym oraz w terapii. Celem zajęć jest zapoznanie studenta z dorobkiem lirycznym i prozatorskim literatury polskiej, zwłaszcza z tekstami niosącymi z sobą wartości wychowawcze oraz nacechowanymi terapeutycznie, które mogą stać się kanwą zajęć organizowanych w przedszkolu i klasach I-III. Aktywność podejmowana w ramach modułu winna przygotować studenta do dokonywania świadomego wyboru utworów – przykładów najwybitniejszych realizacji literackich polskich i zagranicznych oraz projektowania lekcji lekturowych, zmierzających do aktualizowania potencjału intelektualnego oraz kompetencji emocjonalnych własnych i wychowanka. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.