Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-OWITP3-S1-1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza pedagogiczna
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie wystawiona w oparciu o uzyskaną ocenę z egzaminu sprawdzającego znajomość wiedzy przedstawionej na wykładach i ćwiczeniach. Ocena z ćwiczeń zostanie wystawiona w oparciu o opracowanie przez studentów poszczególnych zagadnień w zespołach problemowych i ich prezentacji z zastosowaniem środków multimedialnych.



Pełny opis:

Celem jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności w zakresie diagnostyki pedagogicznej. W ramach realizacji modułu studenci otrzymają wiedzę na temat diagnozy pedagogicznej, jej miejsca w procesie wspomagania rozwoju i wychowania dziecka. Omówione zostaną takie zagadnienia jak: definicja diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe; poznawanie uczniów – wg wybranej typologii diagnoz. Zaprezentowane zostaną wybrane koncepcje i środki diagnozy środowisk wychowawczych, oraz techniki diagnostyczne – ich ograniczenia i uwarunkowania etyczne. Przedstawione zostaną także zasady diagnozowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz warunki diagnozowania środowiska rodzinnego.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie wystawiona w oparciu o uzyskaną ocenę z egzaminu sprawdzającego znajomość wiedzy przedstawionej na wykładach i ćwiczeniach. Ocena z ćwiczeń zostanie wystawiona w oparciu o opracowanie przez studentów poszczególnych zagadnień w zespołach problemowych i ich prezentacji z zastosowaniem środków multimedialnych.



Pełny opis:

Celem jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności w zakresie diagnostyki pedagogicznej. W ramach realizacji modułu studenci otrzymają wiedzę na temat diagnozy pedagogicznej, jej miejsca w procesie wspomagania rozwoju i wychowania dziecka. Omówione zostaną takie zagadnienia jak: definicja diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe; poznawanie uczniów – wg wybranej typologii diagnoz. Zaprezentowane zostaną wybrane koncepcje i środki diagnozy środowisk wychowawczych, oraz techniki diagnostyczne – ich ograniczenia i uwarunkowania etyczne. Przedstawione zostaną także zasady diagnozowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz warunki diagnozowania środowiska rodzinnego.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostanie wystawiona w oparciu o uzyskaną ocenę z egzaminu sprawdzającego znajomość wiedzy przedstawionej na wykładach i ćwiczeniach. Ocena z ćwiczeń zostanie wystawiona w oparciu o opracowanie przez studentów poszczególnych zadań cząstkowych oraz przygotowanie pracy zaliczeniowej - diagnoza przypadku.



Pełny opis:

Celem jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności w zakresie diagnostyki pedagogicznej. W ramach realizacji modułu studenci otrzymają wiedzę na temat diagnozy pedagogicznej, jej miejsca w procesie wspomagania rozwoju i wychowania dziecka. Omówione zostaną takie zagadnienia jak: definicja diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe; poznawanie uczniów – wg wybranej typologii diagnoz. Zaprezentowane zostaną wybrane koncepcje i środki diagnozy środowisk wychowawczych, oraz techniki diagnostyczne – ich ograniczenia i uwarunkowania etyczne. Przedstawione zostaną także zasady diagnozowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz warunki diagnozowania środowiska rodzinnego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)