Fakultet- Innowacyjne techniki wspierania rozwoju dzieci w grupie zróżnicowanej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-RES-N2-FAK4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet- Innowacyjne techniki wspierania rozwoju dzieci w grupie zróżnicowanej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Lewko | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest ustalana na podstawie aktywności w czasie dyskusji grupowych, frekwencji oraz przygotowanej prezentacji jednego z wybranych zagadnień. |
|
Pełny opis: |
1. Dysfunkcjonalność, różnorodność, inność - zakresy pojęciowe, typy ścieżek rozwojowych. Podmiotowość w ujęciu praktycznym. Założenia pedagogiki empatycznej. Koncepcja empowerment. 2. Istota i znaczenie diagnozy pozytywnej w projektowaniu oddziaływań wychowawczo- rewalidacyjnych. Prognoza rozwojowa i założenia ewaluacji działań. 3. Metoda projektów w działalności pedagogicznej. 4. Warsztaty i treningi rozwoju osobistego dla dzieci. Metoda samoregulacji. 5. Tutoring, mentoring, coaching- elementy procesów w pracy z dziećmi i młodzieżą („praca na potencjałach”). 6. Animaloterapia, kluby, wyprawy o charakterze sportowym, wolontariat…- rozwój poprzez aktywność hobbystyczną. 7. Formy animacyjne i pedagogika zabawy w procesie rozwoju. Walory zajęć kreatywnych. 8. Spotkania z cyklu „Na przykład”- antropotechnika w pedagogice. Autorytet wyzwalający, sylwetka pedagoga. 9. Przykłady lokalnych dobrych praktyk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.