Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet- Innowacyjne techniki wspierania rozwoju dzieci w grupie zróżnicowanej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-RES-N2-FAK4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet- Innowacyjne techniki wspierania rozwoju dzieci w grupie zróżnicowanej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Lewko
Prowadzący grup: Agnieszka Lewko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa jest ustalana na podstawie aktywności w czasie dyskusji grupowych, frekwencji oraz przygotowanej prezentacji jednego z wybranych zagadnień.

Pełny opis:

1. Dysfunkcjonalność, różnorodność, inność - zakresy pojęciowe, typy ścieżek rozwojowych. Podmiotowość w ujęciu praktycznym. Założenia pedagogiki empatycznej. Koncepcja empowerment.

2. Istota i znaczenie diagnozy pozytywnej w projektowaniu oddziaływań wychowawczo- rewalidacyjnych. Prognoza rozwojowa i założenia ewaluacji działań.

3. Metoda projektów w działalności pedagogicznej.

4. Warsztaty i treningi rozwoju osobistego dla dzieci. Metoda samoregulacji.

5. Tutoring, mentoring, coaching- elementy procesów w pracy z dziećmi i młodzieżą („praca na potencjałach”).

6. Animaloterapia, kluby, wyprawy o charakterze sportowym, wolontariat…- rozwój poprzez aktywność hobbystyczną.

7. Formy animacyjne i pedagogika zabawy w procesie rozwoju. Walory zajęć kreatywnych.

8. Spotkania z cyklu „Na przykład”- antropotechnika w pedagogice. Autorytet wyzwalający, sylwetka pedagoga.

9. Przykłady lokalnych dobrych praktyk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)