Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet- Jak radzić sobie z biernością uczniów? Efektywne uczenie się w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-RES-S2-FAK4 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet- Jak radzić sobie z biernością uczniów? Efektywne uczenie się w szkole
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (w trakcie)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogumiła Bobik
Prowadzący grup: Bogumiła Bobik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywny w nich udział oraz przygotowanie pracy pisemnej wykonanej w grupach 3 osobowych – zestawu ćwiczeń rozwijających twórcze działanie dzieci.

Składowe oceny pracy:

1. Nowatorstwo ćwiczeń oraz ich poprawna konstrukcja (skala od 2-5), tj.

• określenie kategorii wiekowej, dla której są przeznaczone ćwiczenia,

• wskazanie celu głównego ćwiczeń,

• dobór ćwiczeń – każde ćwiczenie powinno być opisane i obejmować: nazwę, cel, przebieg, pomoce,

• literatura.

2. Użycie aktywizujących metod pracy podczas prezentacji ćwiczeń na forum grupy (skala od 2-5)

3. Wykorzystanie wiedzy z zakresu efektywnego projektowania procesu uczenia się (skala od 2-5).

Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna z oceny wskazanych podanych elementów.

Pełny opis:

Celem zajęć fakultatywnych jest

• przygotowanie przyszłych pedagogów i nauczycieli do podejmowania działań aktywizujących uczniów;

• pokazanie wyników badań wskazujących na możliwości mózgu w procesie uczenia;

• omówienie czynników wpływających na proces uczenia się, jak środowisko, indywidualne predyspozycje, kompetencje emocjonalne nauczyciela, modele uczenia się;

• przełożenie zdobytej wiedzy na planowanie pracy edukacyjnej z uczniem z wykorzystanie metod aktywizujących.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.