Fakultet- Re-animacja czyli pedagogika z kreskówek
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-REW-S2-4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet- Re-animacja czyli pedagogika z kreskówek |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Michalski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena na postawie eseju opisującego dowolnie wybrany temat pedagogiczny z ważnym wykorzystaniem kontekstu konkretnych/konkretnej animacji. |
|
Pełny opis: |
Jeśli pedagogika z kultury, to dlaczego nie z kreskówek? Nie tylko dlatego, że filmy animowane są niemal automatycznie postrzegane za dedykowane głównie dzieciom. Nie brakuje przecież kreskówek dla dorosłych, animacji często daleko bardziej ciekawych i subtelnych niż niejeden „poważny” film czy powieść. Pierwszą kreskówkę datuje się na rok 1908 – odtąd stworzony w tym gatunku tysiące tematów i tyleż samo uniesień. Jednak nawet te czasowo nieodległe, najbardziej oswojone (w dzieciństwie?) dzieła z wytwórni Disneya przywrócone do życia w ponownym odczytaniu (re-animacja) znaczą często inaczej, operując bogatym odniesieniem do kultury. Oto więc zadanie dziecinnie proste i jednocześnie akademicko poważne: nie oddawajmy kreskówek wyłącznie dzieciom! Projekt zajęć, zorientowany na kulturową wizję uprawiania pedagogiki, zakłada przede wszystkim interpretacje animacji przy narzędziowym wsparciu wybranych tekstów z proponowanej listy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.