Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet- Re-animacja czyli pedagogika z kreskówek

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-REW-S2-4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet- Re-animacja czyli pedagogika z kreskówek
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Michalski
Prowadzący grup: Łukasz Michalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena na postawie eseju opisującego dowolnie wybrany temat pedagogiczny z ważnym wykorzystaniem kontekstu konkretnych/konkretnej animacji.

Pełny opis:

Jeśli pedagogika z kultury, to dlaczego nie z kreskówek? Nie tylko dlatego, że filmy animowane są niemal automatycznie postrzegane za dedykowane głównie dzieciom. Nie brakuje przecież kreskówek dla dorosłych, animacji często daleko bardziej ciekawych i subtelnych niż niejeden „poważny” film czy powieść.

Pierwszą kreskówkę datuje się na rok 1908 – odtąd stworzony w tym gatunku tysiące tematów i tyleż samo uniesień. Jednak nawet te czasowo nieodległe, najbardziej oswojone (w dzieciństwie?) dzieła z wytwórni Disneya przywrócone do życia w ponownym odczytaniu (re-animacja) znaczą często inaczej, operując bogatym odniesieniem do kultury. Oto więc zadanie dziecinnie proste i jednocześnie akademicko poważne: nie oddawajmy kreskówek wyłącznie dzieciom!

Projekt zajęć, zorientowany na kulturową wizję uprawiania pedagogiki, zakłada przede wszystkim interpretacje animacji przy narzędziowym wsparciu wybranych tekstów z proponowanej listy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)