Psychologia zarządzania zespołem w administracji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PO-AP-S1-PPZZA21 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia zarządzania zespołem w administracji |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN K
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Radek | |
Prowadzący grup: | Robert Radek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Jednym z warunków zaliczenia przedmiotu jest obecność studentów na co najmniej 80% zajęć w semestrze. Każdą nieobecność powyżej tego limitu student jest zobligowany zaliczyć, na wyznaczonych przez prowadzącego dyżurach. Podstawowym kryterium uzyskania wpisu obok wyżej wymienionego jest jednak przygotowanie prezentacji multimedialnej na zadany temat oraz napisanie pracy zaliczeniowej (zrealizowanie projektu). Praca/projekt jest głównym elementem branym pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowosemestralnej. Aktywność studentów na zajęciach może podwyższyć ostateczną ocenę. |
|
Pełny opis: |
Rudymentarnym celem zajęć jest zaznajomienie słuchacza z podstawowymi zagadnieniami związanymi z psychologicznymi aspektami kierowania zespołem w administracji, a także skorelowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną (analiza przypadków na zajęciach). Ważnym efektem zajęć ma być również przygotowanie słuchaczy do samodzielnego rozwiązywania sytuacji problemowych. Celem zajęć jest przekazanie gruntownej i usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologicznych aspektów zarządzania w administracji publicznej a zwłaszcza w kontekście tendencji występujących w otoczeniu współczesnych organizacji publicznych i prywatnych. W wyniku realizacji modułu student powinien: Rozumieć istotę i znaczenie kapitału ludzkiego w administracji oraz przesłanki strategicznego podejścia do gospodarowania zasobami ludzkimi; Identyfikować podstawowe koncepcje psychologiczne i uwarunkowania wewnętrzne oraz zewnętrznego tego procesu; Znać procedury i narzędzia służące do kierowania zespołami pracowniczymi w tym planowania zasobów ludzkich, rekrutacji pracowników, selekcji kandydatów i wprowadzenia nowego pracownika do pracy w zespole; Rozpoznawać podstawowe techniki i metody oceny pracownika oraz skonstruować prosty system skutecznej oceny pracowników; Rozpoznawać siłę oddziaływania i znaczenie poszczególnych narzędzi motywacji; Znać teorie rozwoju kariery pracownika i ścieżki jego doskonalenia; Nabyć umiejętność efektywnego i etycznego kierowania zespołem pracowniczym w korelacji ze strategią funkcjonowania administracji. Nabyć umiejętność diagnozowania w oparciu o wiedzę psychologiczną różnorodnych zachowań jednostek w zespołach pracowniczych oraz właściwego sterowania nimi, tak by wspomagać cele indywidulane pracowników i tworzyć spójne oraz sprawnie działające zespoły w administracji publicznej. |
|
Uwagi: |
III rok politologii, studia stacjonarne pierwszego stopnia, specjalność: Administracja publiczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.