Propedeutyka psychologii zdrowia i jakości życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PS-NM-PROZDR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Propedeutyka psychologii zdrowia i jakości życia |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Prowadzący grup: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen: - z ćwiczeń (test zaliczeniowy + aktywność, rzetelność i frekwencja) - z egzaminu (test egzaminacyjny) 2,75 i mniej (niedostateczny) 2,76 - 3,25 (dostateczny) 3,26 - 3,75 (dostateczny plus) 3,76 - 4,25 (dobry) 4,26 - 4,75 (dobry plus) 4,76 - 5,00 (bardzo dobry) Uwaga: w przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia działu psychologii stosowanej – psychologii zdrowia i jakości życia. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia; poznają model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, poznają wzajemne związki pomiędzy funkcjonowaniem człowieka w obszarze fizycznym, psychicznym i społeczno-kulturowym; poznają zagadnienia psychosomatyki i somatopsychologii. |
|
Uwagi: |
Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie poprzez platformę Moodle. Podczas zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba. W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Prowadzący grup: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen: - z ćwiczeń (test zaliczeniowy + aktywność, rzetelność i frekwencja) - z egzaminu (test egzaminacyjny) 2,75 i mniej (niedostateczny) 2,76 - 3,25 (dostateczny) 3,26 - 3,75 (dostateczny plus) 3,76 - 4,25 (dobry) 4,26 - 4,75 (dobry plus) 4,76 - 5,00 (bardzo dobry) Uwaga: w przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia działu psychologii stosowanej – psychologii zdrowia i jakości życia. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia; poznają model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, poznają wzajemne związki pomiędzy funkcjonowaniem człowieka w obszarze fizycznym, psychicznym i społeczno-kulturowym; poznają zagadnienia psychosomatyki i somatopsychologii. |
|
Uwagi: |
Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie poprzez platformę Moodle albo bezpośrednio. Podczas (ewentualnych!) zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba. W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Jach, Joanna Mateusiak | |
Prowadzący grup: | Joanna Mateusiak, Teresa Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen: - z ćwiczeń (praca zaliczeniowa, kolokwium zaliczeniowe, aktywność, frekwencja) - z egzaminu (test egzaminacyjny). 3,00-3,49 - dostateczny (3,0) 3,50-3,74 - plus dostateczny (3,5) 3,75-4,24 - dobry (4,0) 4,25-4,74 - plus dobry (4,5) 4,75-5,00 - bardzo dobry (5,0) Uwaga: Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z modułu jest uzyskanie pozytywnych (co najmniej dostatecznych) ocen z ćwiczeń oraz z egzaminu. W przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia psychologii zdrowia i jakości życia, będącej jednym z działów psychologii stosowanej. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia. Poznają również model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, zdobywają wiedzę na temat stresu i radzenia sobie z nim oraz psychofizjologicznych mechanizmów powstawania chorób i dysfunkcji, a także wiedzę na temat psychologicznych konsekwencji choroby somatycznej. Zapoznają się także z najnowszymi kierunkami rozwoju psychologii zdrowia i jakości życia oraz obszarami stosowania wiedzy psychologicznej w aktualnym kontekście społeczno-ekonomiczno-kulturowym. |
|
Uwagi: |
Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie w formie stacjonarnej (metodą papier-ołówek) lub (w razie przejścia na zdalną formułę zajęć) poprzez platformę Moodle albo MS FORMS. Podczas (ewentualnych!) zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba. Opis zajęć w karcie kierunku: https://informator.us.edu.pl/programmes/list/all/PS/W3-NMPS19.2021/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.