Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka psychologii zdrowia i jakości życia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PS-NM-PROZDR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Propedeutyka psychologii zdrowia i jakości życia
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen:

- z ćwiczeń (test zaliczeniowy + aktywność, rzetelność i frekwencja)

- z egzaminu (test egzaminacyjny)


2,75 i mniej (niedostateczny)

2,76 - 3,25 (dostateczny)

3,26 - 3,75 (dostateczny plus)

3,76 - 4,25 (dobry)

4,26 - 4,75 (dobry plus)

4,76 - 5,00 (bardzo dobry)


Uwaga: w przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego.


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia działu psychologii stosowanej – psychologii zdrowia i jakości życia. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia; poznają model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, poznają wzajemne związki pomiędzy funkcjonowaniem człowieka w obszarze fizycznym, psychicznym i społeczno-kulturowym; poznają zagadnienia psychosomatyki i somatopsychologii.

Uwagi:

Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie poprzez platformę Moodle.

Podczas zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba.

W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen:

- z ćwiczeń (test zaliczeniowy + aktywność, rzetelność i frekwencja)

- z egzaminu (test egzaminacyjny)


2,75 i mniej (niedostateczny)

2,76 - 3,25 (dostateczny)

3,26 - 3,75 (dostateczny plus)

3,76 - 4,25 (dobry)

4,26 - 4,75 (dobry plus)

4,76 - 5,00 (bardzo dobry)


Uwaga: w przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego.


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia działu psychologii stosowanej – psychologii zdrowia i jakości życia. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia; poznają model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, poznają wzajemne związki pomiędzy funkcjonowaniem człowieka w obszarze fizycznym, psychicznym i społeczno-kulturowym; poznają zagadnienia psychosomatyki i somatopsychologii.

Uwagi:

Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie poprzez platformę Moodle albo bezpośrednio.

Podczas (ewentualnych!) zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba.

W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Jach, Joanna Mateusiak
Prowadzący grup: Joanna Mateusiak, Teresa Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen:

- z ćwiczeń (praca zaliczeniowa, kolokwium zaliczeniowe, aktywność, frekwencja)

- z egzaminu (test egzaminacyjny).


3,00-3,49 - dostateczny (3,0)

3,50-3,74 - plus dostateczny (3,5)

3,75-4,24 - dobry (4,0)

4,25-4,74 - plus dobry (4,5)

4,75-5,00 - bardzo dobry (5,0)


Uwaga: Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z modułu jest uzyskanie pozytywnych (co najmniej dostatecznych) ocen z ćwiczeń oraz z egzaminu. W przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia psychologii zdrowia i jakości życia, będącej jednym z działów psychologii stosowanej. W trakcie kształcenia studenci zdobywają wiedzę dotyczącą psychologicznego rozumienia zdrowia, identyfikują czynniki warunkujące dobre zdrowie, poczucie szczęścia, satysfakcję z życia i wysoką jakość życia. Poznają również model salutogenetyczny i jego znaczenie dla psychologii zdrowia, zdobywają wiedzę na temat stresu i radzenia sobie z nim oraz psychofizjologicznych mechanizmów powstawania chorób i dysfunkcji, a także wiedzę na temat psychologicznych konsekwencji choroby somatycznej. Zapoznają się także z najnowszymi kierunkami rozwoju psychologii zdrowia i jakości życia oraz obszarami stosowania wiedzy psychologicznej w aktualnym kontekście społeczno-ekonomiczno-kulturowym.

Uwagi:

Test egzaminacyjny przeprowadzony będzie w formie stacjonarnej (metodą papier-ołówek) lub (w razie przejścia na zdalną formułę zajęć) poprzez platformę Moodle albo MS FORMS.

Podczas (ewentualnych!) zajęć na Ms Teams prowadzący może prosić Studenta o włączenie kamery internetowej, kiedy zajdzie taka potrzeba.

Opis zajęć w karcie kierunku: https://informator.us.edu.pl/programmes/list/all/PS/W3-NMPS19.2021/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)