SPP_M03_Kariera i rozwój zawodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PS-SM-SPPM03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPP_M03_Kariera i rozwój zawodowy |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biolik | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z zaliczenia jest wypadkową następujących elementów: • oceny z aktywności na zajęciach (3 i więcej plusów za aktywność podnosi ocenę końcową o 0,5 oceny w górę) • oceny diagnozy predyspozycji zawodowych wybranej osoby (praca pisemna) 0-20 pkt. • oceny zajęć przygotowanych i przeprowadzonych w małych grupach dla wszystkich pozostałych uczestników zajęć 0-10 pkt. Ostateczną ocenę końcową ustala się na podstawie sumarycznej liczby punktów, zgodnie z zasadą: poniżej 15 pkt - niedostateczny od 15 do 18 pkt - dostateczny od 19 do 21 pkt - dostateczny plus od 22 do 24 pkt - dobry od 25 do 27 pkt - dobry plus od 28 do 30 pkt - bardzo dobry Dodatkowym warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest obecność na zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch ćwiczeniach, pozostałe ćwiczenia należy zaliczyć w sposób uzgodniony z prowadzącą. |
|
Pełny opis: |
Kompetencje zdobyte w ramach przedmiotu kariera i rozwój zawodowy pozwalają na przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian– w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować narzędzia psychologiczne, np. inwentarze zainteresowań celem przygotowania diagnozy psychologicznej. Rozumie także specyfikę przemian modelu współczesnej kariery. Potrafi dokonać diagnozy własnego potencjału kariery, zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego. Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy student: Posiada wiedzę na temat rozwoju zawodowego człowieka. Ma orientację w podstawowych teoriach wyboru zawodu, zagadnieniach odnoszących się do przebiegu i finalizowania kariery zawodowej Zna współczesne koncepcje kariery, rozumie charakter i kierunek zmian w tym zakresie, pojęcie kapitału kariery, problemy karier międzynarodowych Zna podstawowe metody poradnictwa zawodowego i karierowego Posiada wiedzę z zakresu kreowania własnej kariery W zakresie umiejętności: Potrafi konstruować modele kompetencyjne i wykorzystywać je w różnorodnych obszarach funkcjonowania organizacji Potrafi wspierać i pomagać różnym grupom klientów (w tym osobom w okresie tranzycji z edukacji na rynek pracy, a także osobom bezrobotnym i poszukującym pracy) w budowaniu kapitału własnej kariery i w skutecznym poruszaniu się po rynku pracy. Zna i stosuje narzędzia wspierające rozwój pracowników. Potrafi zarządzać własnymi kompetencjami W zakresie kompetencji: Ma rozeznanie we własnych kompetencjach i ograniczeniach zawodowych Ma świadomość znaczenia kapitału wiedzy we własnym profesjonalnym rozwoju. Posiada kompetencje komunikacyjne i interpersonalne, mediacyjne i negocjacyjne, pozwalające na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami w zróżnicowanych środowiskach i warunkach społecznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biolik | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z zaliczenia jest wypadkową następujących elementów: • oceny z aktywności na zajęciach (3 i więcej plusów za aktywność podnosi ocenę końcową o 0,5 oceny w górę) • oceny diagnozy predyspozycji zawodowych wybranej osoby (praca pisemna) 0-20 pkt. • oceny zajęć przygotowanych i przeprowadzonych w małych grupach dla wszystkich pozostałych uczestników zajęć 0-10 pkt. Ostateczną ocenę końcową ustala się na podstawie sumarycznej liczby punktów, zgodnie z zasadą: poniżej 15 pkt - niedostateczny od 15 do 18 pkt - dostateczny od 19 do 21 pkt - dostateczny plus od 22 do 24 pkt - dobry od 25 do 27 pkt - dobry plus od 28 do 30 pkt - bardzo dobry Dodatkowym warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest obecność na zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch ćwiczeniach, pozostałe ćwiczenia należy zaliczyć w sposób uzgodniony z prowadzącą. |
|
Pełny opis: |
Kompetencje zdobyte w ramach przedmiotu kariera i rozwój zawodowy pozwalają na przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian– w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować narzędzia psychologiczne, np. inwentarze zainteresowań celem przygotowania diagnozy psychologicznej. Rozumie także specyfikę przemian modelu współczesnej kariery. Potrafi dokonać diagnozy własnego potencjału kariery, zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego. Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy student: Posiada wiedzę na temat rozwoju zawodowego człowieka. Ma orientację w podstawowych teoriach wyboru zawodu, zagadnieniach odnoszących się do przebiegu i finalizowania kariery zawodowej Zna współczesne koncepcje kariery, rozumie charakter i kierunek zmian w tym zakresie, pojęcie kapitału kariery, problemy karier międzynarodowych Zna podstawowe metody poradnictwa zawodowego i karierowego Posiada wiedzę z zakresu kreowania własnej kariery W zakresie umiejętności: Potrafi konstruować modele kompetencyjne i wykorzystywać je w różnorodnych obszarach funkcjonowania organizacji Potrafi wspierać i pomagać różnym grupom klientów (w tym osobom w okresie tranzycji z edukacji na rynek pracy, a także osobom bezrobotnym i poszukującym pracy) w budowaniu kapitału własnej kariery i w skutecznym poruszaniu się po rynku pracy. Zna i stosuje narzędzia wspierające rozwój pracowników. Potrafi zarządzać własnymi kompetencjami W zakresie kompetencji: Ma rozeznanie we własnych kompetencjach i ograniczeniach zawodowych Ma świadomość znaczenia kapitału wiedzy we własnym profesjonalnym rozwoju. Posiada kompetencje komunikacyjne i interpersonalne, mediacyjne i negocjacyjne, pozwalające na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami w zróżnicowanych środowiskach i warunkach społecznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biolik | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z zaliczenia jest wypadkową następujących elementów: • oceny z aktywności na zajęciach (3 i więcej plusów za aktywność podnosi ocenę końcową o 0,5 oceny w górę) • oceny diagnozy predyspozycji zawodowych wybranej osoby (praca pisemna) 0-20 pkt. • oceny zajęć przygotowanych i przeprowadzonych w małych grupach dla wszystkich pozostałych uczestników zajęć 0-10 pkt. Ostateczną ocenę końcową ustala się na podstawie sumarycznej liczby punktów, zgodnie z zasadą: poniżej 15 pkt - niedostateczny od 15 do 18 pkt - dostateczny od 19 do 21 pkt - dostateczny plus od 22 do 24 pkt - dobry od 25 do 27 pkt - dobry plus od 28 do 30 pkt - bardzo dobry Dodatkowym warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest obecność na zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch ćwiczeniach, pozostałe ćwiczenia należy zaliczyć w sposób uzgodniony z prowadzącą. |
|
Pełny opis: |
Kompetencje zdobyte w ramach przedmiotu kariera i rozwój zawodowy pozwalają na przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian– w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować narzędzia psychologiczne, np. inwentarze zainteresowań celem przygotowania diagnozy psychologicznej. Rozumie także specyfikę przemian modelu współczesnej kariery. Potrafi dokonać diagnozy własnego potencjału kariery, zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego. Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy student: Posiada wiedzę na temat rozwoju zawodowego człowieka. Ma orientację w podstawowych teoriach wyboru zawodu, zagadnieniach odnoszących się do przebiegu i finalizowania kariery zawodowej Zna współczesne koncepcje kariery, rozumie charakter i kierunek zmian w tym zakresie, pojęcie kapitału kariery, problemy karier międzynarodowych Zna podstawowe metody poradnictwa zawodowego i karierowego Posiada wiedzę z zakresu kreowania własnej kariery W zakresie umiejętności: Potrafi konstruować modele kompetencyjne i wykorzystywać je w różnorodnych obszarach funkcjonowania organizacji Potrafi wspierać i pomagać różnym grupom klientów (w tym osobom w okresie tranzycji z edukacji na rynek pracy, a także osobom bezrobotnym i poszukującym pracy) w budowaniu kapitału własnej kariery i w skutecznym poruszaniu się po rynku pracy. Zna i stosuje narzędzia wspierające rozwój pracowników. Potrafi zarządzać własnymi kompetencjami W zakresie kompetencji: Ma rozeznanie we własnych kompetencjach i ograniczeniach zawodowych Ma świadomość znaczenia kapitału wiedzy we własnym profesjonalnym rozwoju. Posiada kompetencje komunikacyjne i interpersonalne, mediacyjne i negocjacyjne, pozwalające na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami w zróżnicowanych środowiskach i warunkach społecznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.