Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój człowieka w cyklu życia (B)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-SP-S1-RCB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój człowieka w cyklu życia (B)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Pawlas
Prowadzący grup: Ewa Leśniak-Berek, Sabina Pawlas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą do zaliczenia modułu są:

 Pozytywna ocena z ćwiczeń

 Pozytywna ocena z egzaminu


Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy:

 Ocena z egzaminu (50%)

 Ocena z ćwiczeń (50%)


Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ

do 3,25 – dostateczny;

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry;

4,26 do 4,60 – dobry plus;

powyżej 4,61 – bardzo dobry


UWAGA!

W przypadku oceny niedostatecznej w pierwszym terminie (z ćwiczeń lub / i egzaminu), warunkiem wystawienia pozytywnej OKM jest uzyskanie minimum oceny dostatecznej w drugim terminie zaliczenia ćwiczeń lub / i egzaminu. Oceny z obu terminów są wliczane do średniej OKM.


Pełny opis:

Poruszane zagadnienia mają wyposażyć słuchaczy w podstawową wiedzę psychologiczną o rozwoju człowieka w cyklu życia – strukturze i mechanizmach regulujących jego zachowanie w poszczególnych sferach jego rozwoju. W trakcie zajęć dyskutowane będą zagadnienia z obszaru funkcjonowania społecznego człowieka, sfery jego emocji, oraz uwarunkowań i przebiegu kryzysów normatywnych i nienormatywnych. Znajomość specyfiki procesów psychicznych, zadań rozwojowych oraz kryzysów typowych dla poszczególnych etapów życia człowieka stanowi podstawę dla podejmowania właściwych działań pomocowych pracownika socjalnego.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Pawlas
Prowadzący grup: Ewa Leśniak-Berek, Sabina Pawlas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą do zaliczenia modułu są:

 Pozytywna ocena z ćwiczeń

 Pozytywna ocena z egzaminu


Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy:

 Ocena z egzaminu (50%)

 Ocena z ćwiczeń (50%)


Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ

do 3,25 – dostateczny;

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry;

4,26 do 4,60 – dobry plus;

powyżej 4,61 – bardzo dobry


UWAGA!

W przypadku oceny niedostatecznej w pierwszym terminie (z ćwiczeń lub / i egzaminu), warunkiem wystawienia pozytywnej OKM jest uzyskanie minimum oceny dostatecznej w drugim terminie zaliczenia ćwiczeń lub / i egzaminu. Oceny z obu terminów są wliczane do średniej OKM.


Pełny opis:

Poruszane zagadnienia mają wyposażyć słuchaczy w podstawową wiedzę psychologiczną o rozwoju człowieka w cyklu życia – strukturze i mechanizmach regulujących jego zachowanie w poszczególnych sferach jego rozwoju. W trakcie zajęć dyskutowane będą zagadnienia z obszaru funkcjonowania społecznego człowieka, sfery jego emocji, oraz uwarunkowań i przebiegu kryzysów normatywnych i nienormatywnych. Znajomość specyfiki procesów psychicznych, zadań rozwojowych oraz kryzysów typowych dla poszczególnych etapów życia człowieka stanowi podstawę dla podejmowania właściwych działań pomocowych pracownika socjalnego.

Uwagi:

Dostęp do opisu modułu:

https://informator.us.edu.pl/modules/67363/

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Pawlas
Prowadzący grup: Ewa Leśniak-Berek, Sabina Pawlas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą do zaliczenia modułu są:

 Pozytywna ocena z ćwiczeń

 Pozytywna ocena z egzaminu


Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się 2 elementy:

 Ocena z egzaminu (50%)

 Ocena z ćwiczeń (50%)


Podstawą do OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w Regulaminie UŚ

do 3,25 – dostateczny;

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry;

4,26 do 4,60 – dobry plus;

powyżej 4,61 – bardzo dobry


UWAGA!

W przypadku oceny niedostatecznej w pierwszym terminie (z ćwiczeń lub / i egzaminu), warunkiem wystawienia pozytywnej OKM jest uzyskanie minimum oceny dostatecznej w drugim terminie zaliczenia ćwiczeń lub / i egzaminu. Oceny z obu terminów są wliczane do średniej OKM.


Pełny opis:

Poruszane zagadnienia mają wyposażyć słuchaczy w podstawową wiedzę psychologiczną o rozwoju człowieka w cyklu życia – strukturze i mechanizmach regulujących jego zachowanie w poszczególnych sferach jego rozwoju. W trakcie zajęć dyskutowane będą zagadnienia z obszaru funkcjonowania społecznego człowieka, sfery jego emocji, oraz uwarunkowań i przebiegu kryzysów normatywnych i nienormatywnych. Znajomość specyfiki procesów psychicznych, zadań rozwojowych oraz kryzysów typowych dla poszczególnych etapów życia człowieka stanowi podstawę dla podejmowania właściwych działań pomocowych pracownika socjalnego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)