Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-ZZL-S1-PM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Pabian
Prowadzący grup: Angelika Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie punktów zgromadzonych przez studentów w ramach zajęć ćwiczeniowych oraz wykładu/

egzaminu.

Pełny opis:

Moduł ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawową wiedzą z zakresu istoty i roli marketingu w gospodarce rynkowej.

Omówiona zostanie problematyka współczesnego marketingu, z uwzględnieniem korzyści, wyzwań oraz kontrowersji wdrażania

koncepcji marketingowej przez przedsiębiorstwa oraz organizacje non profit. Szczególna uwaga zostanie poświęcona praktycznym

aspektom implementacji reguł i zasad marketingowych.

Treści merytoryczne: przesłanki działalności marketingowej w organizacji; wpływ otoczenia na działalność organizacji; zachowania

konsumentów na rynku; segmentacja rynku, koncepcja marketingu-mix; planowanie marketingowe produktu, rozwój produktu; cena jako

narzędzie marketingu, strategie i kanały dystrybucji produktów; koncepcja działalności promocyjnej; instrumenty promotion-mix; SIM.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Pabian
Prowadzący grup: Angelika Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie punktów zgromadzonych przez studentów w ramach zajęć ćwiczeniowych oraz wykładu/

egzaminu.

Pełny opis:

Moduł ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawową wiedzą z zakresu istoty i roli marketingu w gospodarce rynkowej.

Omówiona zostanie problematyka współczesnego marketingu, z uwzględnieniem korzyści, wyzwań oraz kontrowersji wdrażania

koncepcji marketingowej przez przedsiębiorstwa oraz organizacje non profit. Szczególna uwaga zostanie poświęcona praktycznym

aspektom implementacji reguł i zasad marketingowych.

Treści merytoryczne: przesłanki działalności marketingowej w organizacji; wpływ otoczenia na działalność organizacji; zachowania

konsumentów na rynku; segmentacja rynku, koncepcja marketingu-mix; planowanie marketingowe produktu, rozwój produktu; cena jako

narzędzie marketingu, strategie i kanały dystrybucji produktów; koncepcja działalności promocyjnej; instrumenty promotion-mix; SIM.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Pabian
Prowadzący grup: Angelika Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie not zgromadzonych przez studentów w ramach zajęć ćwiczeniowych oraz wykładu/egzaminu.

Pełny opis:

Moduł ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawową wiedzą z zakresu istoty i roli marketingu w gospodarce rynkowej.

Omówiona zostanie problematyka współczesnego marketingu, z uwzględnieniem korzyści, wyzwań oraz kontrowersji wdrażania

koncepcji marketingowej przez przedsiębiorstwa oraz organizacje non profit. Szczególna uwaga zostanie poświęcona praktycznym

aspektom implementacji reguł i zasad marketingowych.

Treści merytoryczne: przesłanki działalności marketingowej w organizacji; wpływ otoczenia na działalność organizacji; zachowania

konsumentów na rynku; segmentacja rynku, koncepcja marketingu-mix; planowanie marketingowe produktu, rozwój produktu; cena jako

narzędzie marketingu, strategie i kanały dystrybucji produktów; koncepcja działalności promocyjnej; instrumenty promotion-mix; SIM.

Uwagi:

W przypadku wystąpienia sytuacji epidemicznej, która nie pozwoli na realizację stacjonarnych zajęć – odbywać się one będą na uczelnianej platformie Microsoft Teams.

Dodatkowo studenci będę mogli korzystać z platformy jako repozytorium dodatkowych materiałów (również w trakcie kształcenia stacjonarnego).

Link do zespołu na platformie Microsoft Teams:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aD4Cdd_OkXsaWqt26mERAIpXH1VLc9nqGcAhb19ebX3w1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9027f6b8-5f81-457c-9905-194754a16d33&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311

Odnośnik do opisu modułu w Karcie Kierunku i Informatorze ECTS: https://informator.us.edu.pl/modules/71855/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)