Moduł przedmiotów specjalizacyjnych A - Metoda sprzężonych klasterów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-CH-S2-2-MSK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Moduł przedmiotów specjalizacyjnych A - Metoda sprzężonych klasterów |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Przedmiot: Metoda sprzężonych klasterów Kierunek: CHEMIA Specjalność: Chemia Podstawowa, Chemia Środowiska, Chemia Informatyczna, Chemia Leków Studia II stopnia, stacjonarne Moduł: przedmiotów specjalizacyjnych Zajęcia: wykład, konwersatorium |
Pełny opis: |
1. Rozwinięcie funkcji falowej na konfiguracje wzbudzone. Tworzenie i klasyfikacja konfiguracji. (1 godzina) 2. Wykładnicze rozwinięcie funkcji falowej. Amplitudy klasterowe. (1 godzina) 3. Równania na energię i amplitudy klasterowe. (2 godziny) 4. Diagramatyczny obraz operatora dwuelektronowego i amplitudy klasterowe. (2 godziny) 5. Zasady konstruowania równań na energię i amplitudy w ujęciu diagramatycznym. (3 godziny) 6. Stosowane modele w metodzie CC i ich zapis diagramatyczny. (3 godziny) 7. Modele przybliżone: warianty nieiteracyjne – metoda CCSD(T). (2 godziny) 8. Wymiarowa ekstensywność wariantów metody CC. (1 godzina) Konwersatorium: 1. równań na amplitudy klasterowe w różnych modelach CC. (2 godziny) 2. Wyprowadzanie Generowanie równań w formaliźmie diagramatycznym. (2 godziny) 3. Generowanie wkładów do hamiltonianu transformowanego. (2 godziny) 4. Kwaziliniowa forma równań CC. (1,5 godziny) |
Literatura: |
1. L. Piela, Idee Chemii Kwantowej, PWN, Warszawa, 2005 2.R.J.Bartlett, M. Musiał, Rev. Mod. Phys., 79, 291 (2007) 3.J.Shavitt, R.J.Bartlett, Many Body Methods in Chemistry and Physics: Many Body Pertubation Theory and Coupled Cluster Methods. Cambridge Press: Cambridge, England, 2009 |
Efekty uczenia się: |
posiada zaawansowaną wiedzę z takich działów chemii, jak: chemia analityczna, fizyczna, teoretyczna i nieorganiczna oraz w dziedzinie wybranej przez siebie specjalizacji zna wybrane zaawansowane techniki obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów z zakresu chemii potrafi wnioskować na podstawie danych literaturowych oraz odnosić się do tych danych krytycznie przygotowuje prace pisemne z dziedziny chemii, które zawierają cel, metodologię badań, wyniki i ich znaczenie w kontekście badań o podobnej tematyce potrafi przedstawić w mowie i piśmie wyniki badań własnych lub cudzych wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych, i potrafi wytłumaczyć określone problemy z dziedziny biologii, ochrony środowiska, farmacji, czy medycyny |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia ważona ocen z egzaminu(80%) i z konwersatorium(20%) Skala ocen: 0 – 49 % punktów z kolokwiów – 2.0 50 - 59 % punktów z kolokwiów – 3.0 60 - 69% punktów z kolokwiów – 3.5 70 - 79% punktów z kolokwiów – 4.0 80 - 89% punktów z kolokwiów – 4.5 90 - 100% punktów z kolokwiów – 5.0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.